یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس حوزه آرد، نان و گندم با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو سبوس برای دامداران 3500 تومان است گفت: برخی افراد در تلاش برای دو نرخی کردن سبوس و ایجاد رانت در این بخش هستند.

پیش‌بینی می‌شود، بحران نقدینگی یک شرکت بزرگ توسعه‌دهنده املاک چینی، بازارهای جهانی را متزلزل کند و کارشناسان بر این باورند که این امر می‌تواند تاثیراتی در اقتصاد جهان داشته باشد البته برخی نیز معتقدند که این موضوع احتمالا قبل از اینکه به سیستم بانکی آسیب برساند، توسط دولت چین مهار می‌شود و انتظار نمی‌رود که تبعات زیادی در اقتصاد جهانی داشته باشد.

سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد که در فیلم منتشر شده در رسانه ها در خصوص هواپیمای ایلیوشین و جابه جایی زوار اربعین، پرواز صورت گرفته غیر تجاری بوده است.

چهار مرکز نوآوری تعاون و توسعه بخش تعاون ایران «منتا» دراستان های سیستان و بلوچستان، گیلان، سمنان و خوزستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدیو کنفرانس راه اندازی شد.

شاخص کل بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت؛ به طوری که در ساعات ابتدایی معاملات توانست تا رقم یک میلیون و 393 هزار واحد افزایش یابد اما در ساعات میانی روندی نزولی به خود گرفت و تا رقم یک میلیون و 379 هزار واحد کاهش یافت و در نهایت دوباره توانست کمی صعودی شود و به رقم یک میلیون و 386 هزار واحد برسد.

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین جلسه هیئت نمایندگانش به مرور وضعیت برخی شاخص‌های کلان در اقتصاد ایران پرداخت که نشان دهنده بهبود نسبی در برخی حوزه‌ها و نگرانی در برخی از دیگر بخش‌ها دارد.

رییس سازمان توسعه تجارت از آغاز فرایند ایفای تعهدات ریالی صادرکنندگان به عراق و افغانستان خبر داد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه بیش از 60 درصد مواد قانون کار تاکنون اجرایی نشده، گفت: اگر کارفرمایان به تکالیف خود که در قانون پیش بینی شده عمل کنند، اختلافات بین کارگر و کارفرما از بین می رود و فضای کسب و کار و عرصه روابط کار بهبود می یابد.

مدیر آبفای ماهشهر گفت: اگر رینگ خط لوله آب دور تا دور شهر و نیز اصلاح شبکه قدیمی آب اجرا شود، وضعیت آب ماهشهر از نظر کیفیت و کمیت با تغییرات چشمگیری مواجه خواهد شد.

قیمت نفت روز چهارشنبه در واکنش به آماری که کاهش بیش از حد انتظار ذخایر سوخت آمریکا در هفته گذشته را نشان داد، بیش از یک دلار افزایش یافت و به صعود شب گذشته افزود.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران منتظر اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا بودند، اندکی افزایش پیدا کرد.

آنچه در مدت اخیر از محل درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها و طبق قانون بودجه به دانش‌آموزان اختصاص پیدا کرده به بیش از 740 میلیارد تومان می‌رسد.

مهلت ثبت نام برای وام اجاره، امروز به پایان می رسد و البته احتمال تمدید این زمان وجود دارد. اما موانع چندگانه‌ای همچون معرفی ضامن رسمی با 10 سال سابقه که حداقل 5 سال تا زمان بازنشستگی‌اش باقی مانده باشد، ایراد به زمان انعقاد اجاره‌نامه و امتناع برخی بانکها از پرداخت تسهیلات باعث شده بسیاری از مستاجران قید دریافت وام را بزنند؛ تا جایی که از 230 هزار نفری که تا کنون به بانک معرفی شده‌اند...

مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه در راستای رسیدن به اهداف جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم، پروژه استحصال آب صنعتی از پساب شهری را به‌عنوان نخستین بار در کشور اجرا می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه دانشگاه صنعت نفت توانسته در زمینه صنعت نفت و گاز، حائز عناوین برتر جهانی شود و جایگاه خود را بالاتر از همیشه نشان دهد، گفت: اما متاسفانه این دانشگاه کماکان با مشکلات تحمیلی ناشی از سیاست‌های سالیان گذشته در مورد منابع انسانی و استخدامی‌ها مواجه بوده است؛ دانشگاه صنعت نفت نیازمند توجه است و تضعیف آن، باعث تضعیف اقتدار وزارت نفت می‌شود.

عضو هیات علمی سازمان انرژی اتمی ایران بر ضرورت آموزش مردم برای ساخت نیروگاههای با مقیاس کوچک در راستای تامین انرژی پایدار و رفاه اقتصادی تاکید کرد.