یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

مدیر تحقیقات کالای گروه گلدمن ساکس گفت اگر زمستان نیمکره شمالی سردتر از حد معمول باشد، قیمت نفت ممکن است به 90 دلار در هر بشکه صعود کند.

چین خرید گاز طبیعی مایع (LNG) برای زمستان را مضاعف کرده است که کمبود جهانی گاز را شدت بخشیده و سوخت کمتری برای اروپا می گذارد.

مایکروسافت پنج محصول جدید سرفیس شامل یک لپ تاپ، سه تبلت و یک گوشی تاشوی جدید را رونمایی کرد.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار تولید 50 نوع کیت تشخیص بیماری‌های عفونی و ژنتیکی، موفق به تولید و صادرات کیت تشخیص کرونا شده است.

مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، غذایی و دارویی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاکید کرد که کلیه واحدهای تولیدی باید اطلاعات میزان تولید و فروش محصولات پوشک و پودر شوینده را به تفکیک خریداران خود در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران ابراز امیدواری کرد که در ماه آینده با تصویب مصوبه ها، مجوز بازگشایی تالار داران صادر شود و گفت: بیش از 19 ماه هست که صنف تالارهای پذیرایی به دلیل کرونا تعطیل هستند و اکثریت این واحدها خسارت بالای 95 درصد دیده‌اند.

ستاد اربعین وزارت و راه شهرسازی با تصویب لزوم پیش فروش بلیت برگشت زائران با اتوبوس از مرز مهران و استقرار روزانه حداقل 400 اتوبوس در مرز مهران بر بازگرداندن 100 درصد وجه بلیت هوایی در صورت لغو پرواز تأکید کرد.

پیشران‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم در اولویت اخذ تسهیلات مشاغل خانگی قرار گرفتند.

مایکروسافت به‌روزرسانی چندین آسیب‌پذیری امنیتی در محصولات خود شامل اکسل آفیس، پاورپوینت، ورد و اکسس را منتشر کرده است و کاربران باید هرچه سریع‌تر نسبت به به‌روزرسانی محصولات آسیب‌پذیر اقدام کنند.

بر اساس آمار اعلام شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی ایران در پنج ماه ابتدایی سال جاری از 5 میلیارد دلار عبور کرده است.

به دنبال افتتاح چهار مرکز دیگر نوآوری و توسعه بخش تعاون کشور تعداد این مراکز به 15 مرکز افزایش یافت تا با پیوند میان نوآوری و فناوری در بخش تعاون و توسعه تعاونی های دانش بنیان به ارتقای سهم بخش تعاون منجر شود.

در شرایطی که سقف جدید کارت به کارت واریزی موجب نگرانی عده زیادی از مردم و کسب‌وکارها شده است، رئیس کل بانک دستور بررسی مجدد محدودیت تراکنش‌های کارت به کارت را صادر کرده است.

بررسی قیمت انواع خودروها اعم از داخلی‌ها و خارجی‌ها نشان می‌دهد که پس از تایید طرح مجلس برای آزادسازی واردات خودرو، همه خودروها در بازار اعم از پرتیراژهای داخلی، مونتاژی‌ها و خارجی‌ها کاهش یافته و با توجه به اینکه مشتریان برای خرید، دست نگه‌داشته‌اند، بازار در رکود سنگین به سر می‌برد.

دانشمندان دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای روسیه با همکاری دانشمندانی از ایران، ترکیه و عربستان به عنوان بخشی از یک تیم بین المللی، روشی برای تشخیص ماده سمی تیابندازول در میوه‌ها را تدوین کردند.

رئیس اتحادیه سراجان تهران از کاهش بیش از 90 درصدی تقاضا در این صنف خبر داد و گفت که صادرات کیف نیاز به حمایت دارد.