یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

ارزش بیشتر ارزهای دیجیتالی صعودی باقی ماند.

گروهی از محققان یکی از استارت‌آپ‌ها سامانه‌ای را برای مدیریت مصرف انرژی ارائه کرده‌اند که علاوه بر اعلام بلادرنگ میزان مصرف برق به مشترکان، امکان هوشمندسازی خانه را نیز برای آنها فراهم می‌کند.

20 اردیبهشت امسال آخرین فرصت تولیدکنندگان و واردکنندگان برای ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری گروه کالایی لوازم خانگی برقی و الکترونیکی اعلام شده بود و انتظار می‌رفت بعد از اخباری از کاهش قاچاق منتشر شود، اما همچنان شاهد گلایه تولیدکنندگان از کالای قاچاق در سطح عرضه و حتی قیمت پایین‌تر برخی از این کالاها نسبت به تولیدات داخل هستیم.

مدیرعامل پیشین شرکت هواپیمایی ایران‌ایر معتقد است که باید ضمن نظارت بر فروش بلیت هواپیما، قیمت‌گذاری دستوری را حذف کرد و به ایرلاین‌ها اجازه داد تا متناسب با سرویسی که ارائه می‌دهند، بهای بلیت را از مردم بگیرند.

پس از اعتراض انجمن تولیدکنندگان فولاد نسبت به ایجاد محدودیت‌های صادراتی برای تولیدکنندگان فولاد که منجر به حذف نام بسیاری از واحدها از فهرست صادرکنندگان مجاز شده بود، دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در نامه‌ای جدید به دفتر مقررات صادرات و واردات، محدودیت‌های وضع شده در نامه قبلی خود را لغو و مجوزهای صادرات فولاد را یک ماه دیگر (تا ابتدای مهرماه) تمدید کرد؛ اکنون لیست اصلاحیه شماره 4 ساماندهی...

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته و با توجه به یکسر خالی بودن اتوبوس مقرر شده تا نرخ بلیت اتوبوس دوبرابر قیمت عادی محاسبه شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با اجرای کامل برنامه های نظام توزیع کالا و خدمات بخشی از تورم کشور که ناشی از نقدینگی به سبب عدم انسجام نظام توزیع می باشد، حل خواهد شد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: سال آبی 1400-1399 با 37 درصد کاهش بارندگی در مقایسه با متوسط 52 سال گذشته به پایان رسید و می‌توان این سال را خشک ترین سال نیم قرن اخیر نامید.

گزارش‌های رسمی از ادامه روند افزایش تورم تا 45.8 درصد حکایت دارد.

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران، ضمن اعلام نرخ دلار و یورو از معامله حدود 8 میلیون اسکناس دلار و یورو در بازار متشکل ارزی طی اولین روز کاری مهرماه خبر داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی سعید محمد را به سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب کرد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی بر لزوم آمادگی کامل نیروگاه‌های حرارتی برای تولید برق پایدار در زمستان امسال اشاره کرد و گفت: واحدهای تولید برق حرارتی سراسر کشور بایستی تمامی ظرفیت‌های ممکن را برای تولید برق مطمئن در فصول سرد امسال به‌کار گیرند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که استخراج معادن در سالهای اخیر به روش سنتی و قدیمی صورت گرفته و این امر در وقوع بیشتر حوادث کار معدنی اثرگذار بوده است.

اجرای بیست‌وسومین مرحله از فروش‌فوق‌العاده محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو از امروز (پنجشنبه) با عرضه تنها محصول راناپلاس با سقف شیشه‌ای و گیربکس شش سرعته دستی آغاز شده و به مدت سه روز (تا پایان روز شنبه سوم مهرماه) مهلت برای ثبت‌نام متقاضیان وجود دارد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید هرچند عضویت در پیمان اقتصادی شانگهای برای اقتصاد ایران نتایج مثبت قابل توجهی خواهد داشت اما نباید توقع داشت که صرف این اقدامات، مشکلات کلان کشور را حل کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو از افزایش حدودا هفت میلیارد دلاری بر ارزش برجای جدید به ذخایر کشور طی سال‌های اخیر خبر داد.