یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

طبق اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تولیدکنندگان شیرخشک ملزم به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت شدند و بر این اساس تاکنون تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کالاهای پتروشیمی، روغن موتور تصفیه اول، لوازم خانگی، پودر شوینده، پوشک خردسال، شیر خشک صنعتی و مقاطع فولادی مکلف هستند اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو می‌گوید که واکسن آنفلوآنزا به اندازه نیاز عادی کشور تامین شده و نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت که اعطای تسهیلات از سوی این صندوق در سال گذشته 70 درصد در مقایسه با سال 1398 رشد داشته است.

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی ارم گشت قم به صورت غیر مجاز فعالیت داشته و زائران توجه کنند که برای خرید بلیت اربعین به دفاتر معتبر مراجعه کنند.

طبق اعلام مسئولان بانکی، ساعت کاری بانک‌های کشور در نیمه دوم سال جاری تغییری نداشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا پایان امسال 60 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

بازار بورس هفته ای کاهشی را پشت سر گذاشت به طوری که شاخص کل بورس شاخص 1 میلیون و 400 هزار واحد را هم از دست داد و به کانال 1 میلیون و 300 هزار واحد عقبگرد کرد.

شاخص‌های مهم بورسی جهان صعود کردند.

فورد بهترین خودروی برقی سال را از آن خود کرد.

ارزش دلار در برابر رقبا افزایش یافت.

نرخ تورم قطرمجددا در محدوده کاهشی قرار گرفت.

ارزش ارزهای دیجیتالی مهم افزایش پیدا کرد.

از 265 هزار و 400 میلیارد تومان چک وصول شده در مرداد امسال 65 درصد آن مربوط به چک‌های عادی است که 35 درصد دیگر آن را نیز چک‌های رمزدار تشکیل می‌دهند.

با اعلام بازنگری مجدد در روند رجیستری گوشی تلفن همراه در مبادی ورودی، طی بررسی و مصوبات صورت گرفته، فرآیند به نحوی برنامه‌ریزی شده است که ایستایی در مبادی ورودی به حداقل رسیده و محدود به احراز هویت مسافر و گوشی تلفن خواهد شد و مابقی به بعد از ورود منتقل می‌شود.

امارات متحده عربی و امارات با دنبال کردن مذاکرات اقتصادی، درصدد دو برابر کردن تجارت غیرنفتی به حداقل 100 میلیارد دلار ظرف مدت پنج سال هستند.

شرکت شیائومی چین اعلام کرد تلفنهای هوشمند این شرکت ارتباطات کاربران را سانسور نمی کنند.