چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که فاز عملیاتی آن طی دو روز انجام شد، عصر امروز سه شنبه (13 آبان) با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده پایان یافت.

رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری گفت: یکی از ثمرات یادآوری روز 13 آبان این است که تبلیغات افرادی که همواره تلاش می‌کنند از غرب عروسک‌زیبایی برای مردم بسازند را نقش برآب می‌کند.

استاد دانشگاه و تحلیلگر ژئوپلوتیک گفت: باتوجه به آراء نظرسنجی‌های مردمی و بنگاه‌های شرط‌بندی، امکان پیروزی بایدن در انتخابات ایالات متحده آمریکا چیزی حدود 90 درصد خواهدبود.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با سفیر ایران در باکو، مراتب قدردانی دولت و ملت جمهوری آذربایجان را از بیانات مقام معظم رهبری اعلام کرد.

برای نخستین بار در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، پهپاد های بمب افکن کرار با شلیک بمب های 500 پوندی، اهداف زمینی را با موفقیت منهدم کردند.

برنامه تلویزیونی «بدون توقف» این هفته به موضوع چالش‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌پردازد.

بیانات مقام معظم رهبری در روز میلاد پیامبر اسلام (ص)/ 3 سناریوی محتمل درباره نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا / تاکیدات ظریف درباره برجام / اقدامات وزارت خارجه برای حل مشکلات دانشجویان در ترکیه و اوکراین و متقاضیان تحصیل در ایتالیا و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای حل نزاع میان ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه قره باغ را با دقت بررسی می کند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح آمادگی مقابله و ایستادگی در برابر هر تهدیدی را دارند گفت: همه ما پادر رکاب و به دنبال اجرای فرامین فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه در رزمایش اقتدار هوایی فدائیان ولایت، خلبانان و کارکنان نیروی هوایی ارتش بار دیگر ثابت کردند که این نیرو مثل همیشه برای انجام همه مأموریت‌ها آماده و پا در رکاب است، گفت: همه برنامه‌های پیش بینی شده در رزمایش با اقتدار، دقت کامل و مهارت خلبانان عزیز و کارکنان نیروی هوایی با موفقیت به سرانجام رسید.

انتخابات امسال آمریکا در تاریخ آن کشور به غیر از دوره جنگ داخلی، نظیری نداشته است. دو قطبی شکل گرفته تا حدی بوده که برای اولین بار دو کاندیدای دموکرات و جمهوری خواه در مناظره تلویزیونی با یکدیگر مرزهای اخلاقی را درنوردیدند و بارها به یکدیگر توهین کردند. تا جایی که بسیاری از تحلیلگران عرصه سیاسی در ایالات متحده، مردم آمریکا را بازنده رقابت میان ترامپ و بایدن معرفی کردند.

در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، جنگنده های اف 4 و هواپیمای رهگیر میگ29 با استفاده از موشک های بهینه شده و ارتقا یافته در محیط واقعی جنگ الکترونیک، اهداف زمینی و هوایی را با موفقیت منهدم کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی بمناسبت سالروز ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) تصریح کردند: سیاست ما درباره آمریکا با رفت‌وآمد اشخاص تغییر نمیکند باید قوی شویم تامأیوس شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی چشم دوختن به دشمن بیگانه را اتلاف فرصت‌های پیشرفت دانست.

عضو گروه علوم سیاسی هیئت علمی دانشگاه فردوسی در روز مبارزه با استکبار جهانی به بررسی سه رویکرد واقع‌گرایانه، آرمان‌گرایانه و انتقادی برای اصلاح نظام بین‌الملل پرداخت.