پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

تعدادی از پزشکان ایرانی مقیم عمان با علی نجفی سفیر ایران در این کشور عربی حاشیه خلیج فارس دیدار و رایزنی کردند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عملکرد هیات رئیسه مجلس گفت: قرار بود در مجلس یازدهم نماینده‌تر نداشته باشیم ولی این اتفاق رخ نداده است.

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از هزینه کرد دولت در بیماری کرونا گفت: قرار بر این بود که به اصناف مختلف خسارت پرداخت شود و سامانه آموزش مجازی شاد رایگان باشد تاکنون خسارتی پرداخت نشده و سامانه شاد رایگان نیست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی طرح حمایت مالی از افشاگران فساد به صورت یک فوریتی موافقت کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با ادعای ساخت داروی قطعی درمان کرونا در برخی استان های کشور از بی تفاوتی نسبت به آن انتقاد کرد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد هیات رئیسه در برابر دولت گفت: باید رئیس جمهور با حضور در مجلس در برابر گرانی ها و وضعیت اقتصادی پاسخ دهد چون مردم در آتش گرانی می سوزند.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی حاصل از اقتصاد متکی بر نفت گفت: باید اذعان کنیم نتوانستیم در جنگ اقتصادی مردم را مانند جنگ تحمیلی با خود همراه کنیم، همین بی تدبیری موجب کاهش اعتماد عمومی شده است.

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: دردی که پایه‌های اقتصادی کشور را به لرزه درآورده زلزله قیمت‌های ارز، طلا، سکه، بورس، خانه، زمین و خودرو است. سران قوا به فکر نان شب محرومان باشند.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی اظهار کرد: امروز گرفتن یا نگرفتن یارانه ای که کمتر از 2 دلار ارزش دارد دردی را دوا نمی‌کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخگویی رئیس جمهور در مورد وضعیت ارز و تورم شد.

رئیس جمهور، حمایت از معیشت خانوار را از بزرگترین دغدغه‌های کنونی دولت دانست و گفت: برنامه‌های دولت در حوزه معیشت مردم و اقتصاد خانوار ایجاد ثبات و توازن منطقی در قیمت کالاهاست. با تشدید نظارتها به دنبال مقابله با نوسانات قیمتی هستیم که غالبا با ایجاد جو روانی کاذب از سوی برخی سودجویان رقم میخورد.

سفیر ایران در روسیه تاکید کرد:18 اکتبر «27 مهرماه» روز پیروزی دیپلماسی بر یکجانبه گرایی است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وضعیت اقتصادی در مورد راهکارهای برون رفت از وضع موجود گفت: باید به درون نگاه کنیم و به ظرفیت‌های بی بدیل آن چشم ببندیم نه به بیرون. از مسوولان انتظار کار جهادی و انقلابی داریم نه ترسیدن از دشمنان.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آیا پس از گذشت 4 ماه از عمر این مجلس اهداف مبتنی بر مطالبات مردم و تشکیل کارگروه تحول و نظارت موثر محقق شده است؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره قطع میکروفون ناطقان میان دستور توضیحاتی را ارائه داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه اظهار داشت: ایران هم‌چنان در جهت تقویت صلح، ثبات و امنیت جهانی و با بهره‌گیری از سازوکارهای شناخته شده بین‌المللی در راستای صیانت از حقوق مسلم خود، تلاش خواهد کرد.