پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

زمان و نحوه دریافت کارت آزمون (جذب عمومی) تصدی منصب قضاء سال 1399 اعلام شد.

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حاجیه خانم "لیلی ده رضایی" مادر گرامی شهیدان گرانقدر عید محمد، خیر محمد و پیرمحمد طایفه رشیدی، گفت: این مادر فداکار فراق عزیزان خود را با بزرگواری و در کمال اخلاص تحمل کرد و نام و یادش را در فرهنگ ایثار و شهادت برای همیشه ماندگار کرد.

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ساماندهی نهادهای حقوقی در بازار بورس گفت که علیرغم اصلاح عمیق بازار بورس و ارزنده شدن برخی سهام نسبت به سایر دارایی ها، هیچگونه حمایت جدی در راستای حفظ سرمایه سهامداران خرد مشاهده نمی شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این سوال که با توجه به برداشته شدن محدودیت های تسلیحاتی ایران از روز 27 مهر ماه شما چه نیازهایی برای خرید تسلیحات دریایی دارید، تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش امروز به نقطه ای از توانمندی و خودکفایی دست پیدا کرده که هیچ نیازی به خرید تسلیحات ندارد و تحریم های تسلیحاتی را برای نیروی دریایی یک شوخی می دانیم.

دولت ژاپن تصمیم دارد آب دارای مواد پرتوزای تاسیسات هسته ای فوکوشیما را که پیش تر در زمان سونامی برای خنک کردن رآکتور استفاده شده بود، به دریا بریزد.

یک عضو کمیسیون فرهنگی درخواست کرد که به جای افزایش محدویت ها برای زندگی به همراه کرونا تمهیدات لازم اندیشیده شود.

سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد: بر اساس اجازه مقام معظم رهبری و منطبق با تبصره یک ماده 597 قانون آیین دادرسی کیفری، صلاحیت های رسیدگی سازمان قضایی نیروهای مسلح افزایش یافت.

ضرورت اتخاذ سیاستگذاری مناسب پولی، مالی و تجاری به منظور مدیریت نرخ ارز و تامین ارز کالاهای اساسی تا پایان سال موضوع نشست مشترک 5 عضو اقتصادی کابینه با رئیس مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی مجلس بود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: متقاضیان شرکت در آزمون قضاوت از فردا، سه شنبه 29 مهر ماه می توانند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا سه روز آینده نظر کلی اعضای مجمع نمایندگان در خصوص جابجایی رئیس هیات والیبال هرمزگان بیان می شود.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت باید هم در بحث مدارس و هم در بحث ادارات دولتی ورود جدی داشته باشد و از ظرفیت دورکاری حداکثری استفاده شود به طوری که تنها یک سوم از کارمندان در محل کار خود حضور یابند.

بر اساس بخش ج بند 6 ضمیمه (ب) قطعنامه 2231 از 27 مهر ممنوعیت "سفر" 23 تن از مقامات و افراد مرتبط با وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور خودکار رفع شد.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: هر کشوری حق دارد آزادانه نسبت به خرید و فروش تسلیحات اقدام کند.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این نکته که برای انتخابات ریاست جمهوری آینده در اولین گام باید اختیارات قانونی رییس جمهور مشخص شود تاکید کرد.

یک حقوق‌دان گفت: گرداندن متهمان در سطح شهر توسط نیروی انتظامی کاملا خلاف قوانین موضوعه کشور است.

یک نماینده اصول گرای مجلس با بیان اینکه مردم نباید تحت تأثیر حرف ها و شعارهای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری قرار بگیرند بر ضرورت مطالعه گذشته این افراد و بررسی سوابق مدیریتی آنها تأکید کرد.