پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اعزام سفیر از سوی ایران به یمن بعد از 5 سال اظهار کرد: این موضوع یک نقطه روشنی در تحولات یمن است و اعزام سفیر از سوی ایران به این کشور که در محاصره عربستان است می تواند باعث شود که انصارالله دست بالاتری در تصمیم گیری های سیاسی در این کشور داشته باشد.

دوباره بحث استیضاح رئیس‌جمهور بالا گرفته است. این بار حتی کار از استیضاح گذشته و عده‌ای درباره محاکمه و یا اعدام رئیس جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گویند!

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: از امروز مجاز هستیم هرچه که نیاز داریم از دنیا تهیه کنیم و آنچه که دیگران نیاز دارند و از ما می‌خواهند را تهیه کنیم.

مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن در رابطه با ورود سفیر جمهوری اسلامی ایران به این کشور گفت که این مساله یک پیروزی دیپلماتیک برای تهران است.

معاون‌اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در توییتی از ایالات متحده خواست تا دست از تحریک ایران بردارد.

هیات دولت در جلسه امروز 27 مهرماه، محمد صادق معتمدیان را به عنوان استاندار خراسان رضوی معرفی کرد.

سخنگوی کمیسیون ویژه "جهش و رونق تولید" مجلس در تشریح بررسی‌های جلسه امروز (یکشنبه، 27 مهر) کمیسیون متبوع خود خبر داد: در این جلسه کلیات لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی به تصویب رسید.

رئیس قوه قضاییه گفت: سند امنیت قضایی که اخیرا ابلاغ شد، یکی از تکالیف برنامه ششم توسعه بوده که در کنار سایر تکالیف اجرایی شد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: مقام معظم رهبری ضرورت استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای بیماری کووید19 را تایید فرمودند و نحوه و محل مصرف این منابع بر اساس سیاست هیات امنای صندوق و طبق مقررات مصوب صورت می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برای ارائه گزارش خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای پس از لغو تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان، اشخاص و نهادهایی که به دادوستد تسلیحات با ایران مشغول شوند را به تحریم تهدید کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نامه کمیسیون اصل 90 به همراه مستندات برای تعویق آزمون داوطلبان به سازمان امور استخدامی و تعویق یک ماهه این آزمون خبر داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل در جریان جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در رشته توییتی محورهای دیدار خود با وزیر خارجه کشورمان را تشریح کرد.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور از راه اندازی مرکز فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری، حداکثر تا ده روز دیگر در تهران و استانهای سراسر کشور خبر داد و گفت: این مرکز به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد.