پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

واکنش قالیباف به گرانی‌ها و پایان محدودیت‌های تسلیحاتی / توضیحات نیکزاد درباره قطع میکروفون ناطقان در مجلس / موافقت مجلس با یک فوریت طرح حمایت مالی از افشاگران فساد / انتخاب نمایندگان عضو هیات نظارت بر اندوخته اسکناس / اعلام وصول 8 سوال از وزیر خارجه و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) بیست و هفتم مهرماه 1399 مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

روز چهارشنبه 23 مهرماه به دلیل اشتباه در تنظیم خبر، مطلبی با عنوان «انتقاد نماینده کرمانشاه از لزوم نامگذاری فیلم‌های تولید داخل به زبان فارسی» که در حقیقت «انتقاد نماینده میاندوآب از لزوم نامگذاری فیلم‌های تولید داخل به زبان فارسی» بود منتشر شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از مکاتبه با رئیس قوه قضائیه برای افزایش ظرفیت پذیرش زنان در آزمون استخدامی قضات خبر داد.

معاون دفتر رئیس جمهوری اظهار کرد: روحانی امروز از دلسوزان کشور خواست تا اجازه ندهند افرادی با مطامع و منافع زودگذر سیاسی، زمینه‌ساز تحقق آرزوی بدخواهان ایران شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز مهم ترین دغدغه مردم عدم ثبات اقتصادی بوده و مجلس شورای اسلامی و دولت باید برای ثبات بخشیدن به بازار ورود جدی داشته باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی از صدور جریمه هشت میلیارد و 400 میلیون ریالی برای قاچاق ارز خبر داد.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس باید چالش‌های کشور را شناسایی کرده و برای حل آنان برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان گفت: همواره دانشجویان متاهل در خصوص خوابگاهها انتظارات و دغدغه‌هایی داشته‌اند که وزارتخانه‌های مربوطه باید در این خصوص پاسخی قانع کننده و عملیاتی ارائه کنند.

امروز 18 اکتبر 2020 (27 مهر 1399) پنج سال از روز تصویب برجام (Adoption Day) که مصادف با 17 اکتبر 2015 بود، می‌گذرد. طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل متحد، دقیقا پنج سال بعد از تاریخ مزبور یعنی پایان روز 17 اکتبر 2020 (ساعت 12 شب به وقت گرینویچ و 3:30 صبح 27 مهر به وقت تهران) تمامی محدودیت های تسلیحاتی ایران خاتمه می‌یابد.

سفیر روسیه در تهران در گفت و گو با یک رسانه کشورش ضمن تاکید بر تداوم همکاری نظامی ایران و روسیه، مواضع کشورش را درباره لغو تحریم تسلیحاتی ایران بیان کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ناظر مجلس در هیات نظارت بر چاپ و تحویل اوراق بهادار را تعیین کردند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی صلح افغانستان که در راس هیاتی از مقامات شورای‌عالی مصالحه ملی، نمایندگان مجلس ملی افغانستان و مقامات وزارت خارجه آن کشور به تهران سفر کرده، ظهر امروز با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و رایزنی کرد.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی یکشنبه 27 مهرماه به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور 235 نماینده برگزار شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز لایحه موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین ایران و سوئیس و موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت ایران و صربستان را در دستور کار جلسه قرار دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید داشتند که مجلس انقلابی باید در مسیر مبارزه با فساد با جدیت گام برداشته و از افشاگران فساد حمایت همه جانبه کند.

ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و تاکید کرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار در برابر اخلالگران نظم و امنیت عمومی و قانون مدار در حفظ حقوق شهروندی است.

نتایج انتخاب ناظران در شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها در 11 استان مشخص شد.