شنبه 8 اردیبهشت 1403

بازدیدهای گردشگران خارجی از موزه دفاع مقدس 80 درصد افزایش یافته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازدیدهای گردشگران خارجی از موزه دفاع مقدس 80 درصد افزایش یافته است

تهران - ایرنا - مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس گفت: بازدیدهای گردشگران خارجی از موزه دفاع مقدس نسبت به سه سال گذشته 80 درصد افزایش یافته است.

علی اصغر جعفری امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، افزود: پس از معرفی موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس در کتاب های گردشگری اروپا میزان بازدید گردشگران خارجی از این مکان فرهنگی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون پنج هزار نفر از عموم مردم، اهالی فرهنگ و هنر، نخبگان و مسئولان از موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس دیدن کردند، ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا هر ساله 2 تا سه هزار نفر از این مکان دیدن می کردند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر میانگین تعداد بازدید کنندگان از موزه های کشور 20 درصد و بازدید از این موزه 64 درصد رشد داشته است.

جعفری با بیان اینکه موزه ها با شیوع ویروس کرونا از سال 1388 به حالت تعلیق درآمد، اذعان داشت: سعی کردیم از فضای این مجموعه برای اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و تزریق واکسن برای مردم استفاده کنیم.

وی افزود: در نوروز امسال 60 تئاتر خیابانی در محوطه موزه اجرا شد و تا پایان سالجاری نیز برنامه های دیگری در حوزه فرهنگی، هنری، موسیقی و اجتماعی در این مجموعه برگزار می شود تا علاوه بر استفاده از ظرفیت موجود مردم بیشتر با این فضای فرهنگی آشنا شوند.

راه اندازی خبرگزاری سرو

مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه در نشریه سرو به صورت تخصصی مطالب مربوط به انقلاب و دفاع مقدس نوشته می شود و مورد اقبال قرار گرفته است، گفت: تا پایان امسال خبرگزاری سرو راه اندازی می شود.

جعفری افزود: وزارت ارشاد هر ماه یکهزار و 200 عنوان از مجله سرو را برای نهاد کتابخانه های عمومی از ما خریداری می کند.

وی با بیان اینکه طراحی موزه زنان و نقش آنان در دفاع مقدس به پایان رسیده و طراحی موزه انقلاب پس از 2 سال تلاش تا پایان امسال به بهره برداری می شود، تصریح کرد: برای عملیات اجرایی در سایر حوزه ها توفیقات خوبی داشتیم و از سناریوهای 60 گانه نیز 29 سناریو آماده شده است.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس همچنین با گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: خبرنگار ان مجاهدت ارزشمندی را در طول سال دارند و با کار سخت و طاقت فرسا، اثربخش و زیبا باعث رضایت مردم، وحدت عمومی، ارتقای سطح دانش عمومی، بالندگی، کاهش آلام مردم و گسترش عدالت می شوند.

وی افزود: در نظر سنجی های صورت گرفته خبرنگاران از نظر اعتماد مردم، در جایگاه خوبی قرار گرفته اند دارند و جامعه مدیون مجاهدت های شبانه روزی شما هستند.

برچسب‌ها