پنج‌شنبه 19 مهر 1403

برای کنترل بیماری کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برای کنترل بیماری کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضروری است

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اکنون در مرحله حساس کنترل بیماری کرونا قرار داریم و در این میان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حضور حداقلی در تجمعات و کاهش ارتباطات فردی به طور قطع قدم مثبتی در کنترل بیماری و کاهش شمار مبتلایان است.

دکتر محمدرضا صائینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع کرونا در کشور و این استان شناسایی افراد علامت‌دار اهمیت ویژه‌ای دارد و بر این اساس حتی در صورت وجود نشانه های جزیی بیماری آزمایش های لازم انجام می‌گیرد و این روند همچنان ادامه دارد، تاجایی که زنجیره انتقال بیماری قطع شده و مورد مثبتی نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: بر این مبنا غربالگری سلامت با هدف شناسایی افراد مشکوک راه اندازی شده و در این میان امکان دارد فردی هنگام ثبت نام علامتی نداشته باشد، اما اکنون علامت‌دار شده که می تواند به سایت یاد شده مراجعه و مجدد ثبت نام و موارد را اعلام کند.

این مسؤول ادامه داد: پس از این مرحله مراقبان سلامت بلافاصله با فرد تماس گرفته و پیگیری های لازم را انجام می دهند و حتی خود فرد می تواند به هر یک از 12مراکز 16 ساعته استان مراجعه کند که هم اکنون در شهر زنجان سه مرکز شمار 9 واقع در خیابان فاتح، مرکز شماره 14 در شهرک کارمندان و مرکز شماره هشت در سه راه امجدیه آماده خدمت رسانی به افراد مشکوک کرونا با علائم سرفه، تب، گلو درد و... هستند.

وی اظهار داشت: چیزی که در ارتباط با بیماری کرونا نباید فراموش کرد این است که فرد مثبت کرونایی ایزوله شده، در بیمارستان بستری و یا در نقاهتگاه و حتی منزل در صورت شرایط مناسب تحت مراقبت قرار می گیرد و در کنار این اقدامات، فاصله گذاری اجتماعی را نباید فراموش کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در تمامی کشورهای جهان با توجه به شیوع بیماری کرونا، به موضوع فاصله گذاری اجتماعی توجه جدی شده و ادامه این طرح در کشورمان می تواند به کنترل بیماری طی چند هفته آینده منجر شود.

وی یادآوری کرد: توصیه می شود، در محل کار نیز فاصله بین کارمندان با ارباب رجوع رعایت شود، شستن مکرر دستها و رعایت بهداشت فردی و استفاده صحیح از ماسک نیز باید مورد توجه باشد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون 58 هزارو 226 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 151نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 3603 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*