دوشنبه 9 مهر 1403

برنامه‌های روایت کنگره شهدای استان مرکزی از سر گرفته شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برنامه‌های روایت کنگره شهدای استان مرکزی از سر گرفته شد

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ادامه برنامه‌های روایت کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در جنگ تحمیلی و 6 هزار و 200 شهید این استان که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف بود، از سر گرفته شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز یکشنبه در بیست و هشتمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی، افزود: تمامی برنامه های فرهنگی در گام دوم از قبیل چاپ و تهیه کتاب، مستند و سایر تولیدات فرهنگی با قوت ادامه پیدا می کند چراکه این برنامه فرهنگی ناگفته‌های زیادی دارد که باید برای نسل جوان تبیین شود.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از خلاقیت‌ها برای تهیه محتوای فرهنگی مدنظر است و تولیدات باید طبق نیازهای جامعه و نسل جوان تهیه شود و فعالان فرهنگی و علاقه‌مندان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ارایه بهینه آثار کنگره را به دبیرخانه ارسال کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: جوانان انقلابی و فعالان فرهنگی در استان باید در خصوص شهدای محلات و مناطق خود تولید محتوای فرهنگی داشته باشند و این نهاد انقلابی نیز ازهمه این فعالیت‌ها که باعث حفظ و گسترش سیره شهدا می‌شود، حمایت می‌کند.

سردار کریمی بیان کرد: شهید «اکبر چهرقانی» از شهدای شاخص کشور است که در دیار استان مرکزی تربیت شده و به‌عنوان افتخاری برای این خطه مطرح است و بسیج محلات باید نسبت به معرفی هر چه بیشتر این شهید والامقام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مستند زندگی شهید چهرقانی با مشارکت هنرمندان استان مرکزی ساخته شده است، عنوان کرد: آن چیزی که باید در خصوص مستند شهید چهرقانی به آن توجه داشت معرفی و رونمایی از این مستند است که به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود چراکه با این کار علاوه بر معرفی جلوه‌های زندگانی این شهید می تواند دستمایه‌ای برای تجلیل از خانواده بوی باشد.

کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در جنگ تحمیلی و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی مهرماه پارسال در اراک برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*