جمعه 21 اردیبهشت 1403

بسیج گام دوم انقلاب، بسیج همه مردم است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بسیج گام دوم انقلاب، بسیج همه مردم است

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج گام دوم انقلاب بسیج همه مردم است و چتر بسیج برای همه اقشار بسیج گسترده می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ سردار زهرایی در نشست صمیمی با سرگروه های جهادی بسیج سازندگی و اقشار بسیج سپاه نینوا اظهار کرد: بی‌تفاوت‌ها باعث شدند که صحنه کربلا رقم بخورد، دشمن دشمنی می‌کند و اگر در درون کشور بی‌تفاوت نباشیم قطعا ورق به سمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برمی‌گردد‌.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور به سند اعتلای 10 ساله بسیج اشاره کرد و گفت: در طول 10 سال آینده بسیج در این ریل حرکت می‌کند‌.

زهرایی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی پنج گام اساسی را باید بردارد که دو گام وقوع انقلاب و استقرار نظام سیاسی را برداشته است و این دو گام در گام نخست انقلاب و چهل ساله اول برداشته شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری بیان کردند سه گام باید در چهل ساله دوم باید رقم بخورد و نخستین آن دولت سازی اسلامی است و نخستین گامی است که در درون آن قرار داریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جامعه سازی اسلامی و تمدن نوین اسلامی از دیگر گام‌هایی است که باید برداریم، اتفاقاتی که در یمن و سوریه و غیره رقم می‌خورد رگه‌هایی از دولت‌سازی اسلامی است.

زهرایی تاکید کرد: اگر دولت در مدار و ریل انقلاب بنا شده بود دیگر مقام معظم رهبری از دولت‌سازی اسلامی سخن نمی‌گفتند، وزارت کشاورزی را انگلیسی‌ها بنا کردند و قصد اصلی آنها ایجاد ساختار برای رکود کشاورزی بود و لذا باید ریل گذشته تغییر کند و اگر این ریل اصلاح نشود هرچه بر سیاست‌های غرب حرکت کنیم کشاورزی را زودتر به سمت رکود می‌کشانیم.

وی گفت: مردم انتظار دارند دولت سازی اسلامی را دولت سیزدهم رقم بزند، معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری سازو کارهای اجتماعی را در کنار دولت‌ها قرار دادند تا بار انقلاب بر زمین نماند و فرصت‌ها را از دست ندهیم.

زهرایی ابراز داشت: بسیج محدود یک جغرافیا نیست و بسیج تشکیلات انقلاب است و بنا است خلائی را پر کند که نظام اداری در کوتاه مدت نمی‌تواند آن را پر کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج گام دوم انقلاب بسیج همه مردم است و چتر بسیج برای همه اقشار بسیج گسترده می‌شود.

ضرورت هویت‌بخشی به گروه‌های جهادی

هادی سمیعی، رئیس مجمع جهادگران گلستان نیز، اظهار کرد: هویت بخشی به گروه های جهادی از موضوعاتی است که باید به آن اهتمام شود.

رئیس مجمع جهادگران گلستان ادامه داد: حمایت از گروه جهادی باید هم تجهیزاتی و هم هویتی باشد.

سمیعی بیان کرد: هم افزایی فعالیت دستگاه های اجرایی با گروه‌های جهادی باید در دستور کار باشد و گاهی دیده می‌شود که تنها گروه‌های جهادی که با مشکلات محلات رو به رو هستند تنها نقش اجرا کننده را دارند.

وی بیان کرد: گاها افرادی که در گروه های جهادی فعالیت می‌کنند جزو اقشار ضعیف جامعه به شما می‌روند و نیاز است که مورد حمایت قرار گیرند.

فعالیت 3200 گروه جهادی در گلستان

دانیال کلاتی، مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی گلستان در این نشست اظهار کرد: سه هزار و 200 گروه جهادی در استان گلستان ساماندهی شدند.

مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی گلستان ادامه داد: در راستای هویت بخشی به گروه‌های جهادی مجوز فعالیت برای این گروه‌های جهادی صادر می شود.

کلاتی بیان کرد: گروه‌های جهادی بهسازی مدارس، جامعه پزشکی، دانش آموزی، فرهنگیان و غیره در فعالیت‌های گروه جهادی فعال هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ایام کرونا اقدامات خوبی از سوی گروه‌های جهادی شاهد بودیم، افزود: نقش آفرینی زیادی گروه‌های جهادی ما داشتند و در سیل گلستان نیز شاهد تلاش‌های خیرخواهانه گروه های جهادی در مناطق آسیب دیده بودیم.

کلاتی تاکید کرد: 15 شورای جهادی در سطح استان گلستان فعال است،

وی افزود: دو قرارگاه با محوریت هفت شهرستان در غرب و شرق شکل گرفته است، در هر شهرستان یک قرارگاه با محوریت اجرای فعالیت‌های جهادی در نظر گرفتیم و در مسیر فعالیت‌های جهادی و تحقق منویات مقام معظم رهبری این قرارگاه‌ها گام بر می‌دارند.

انتهای پیام /