جمعه 31 فروردین 1403

بعضی از سیاسیون در میانه راه، خط عوض می‌کنند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بعضی از سیاسیون در میانه راه، خط عوض می‌کنند

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی گفت: بعضی از چهره‌ها در وسط راه از ریلی به ریل دیگر تغییر مسیر می‌دهند؛ بعضی‌ها هم بین ریل‌های سیاسی بازی می‌کنند.

وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی جناح‌ها و شخصیت‌های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400، به مسئله ابهام و عدم شفافیت در مواضع شخصیت‌ها و فعالان سیاسی اشاره کرد و گفت: بعضی از چهره‌ها در وسط راه، خط عوض می‌کنند و از ریلی به ریل دیگر تغییر مسیر می‌دهند. بعضی‌ها هم بین ریل‌های سیاسی بازی می‌کنند.

این فعال سیاسی که سعی می‌کند جریان خودش را به عنوان جریان سوم خارج از اصولگرایی (راست) و اصلاح طلبی (چپ) تعریف کند، گفت: جناح بندی‌های سیاسی در کشور ما تعریف و مرزبندی مشخص و معینی ندارد. یک جریانی داریم که از جامعه روحانیت مبارزه تغذیه فکری کرده و با عناوین "جناح راست"، محافظه کار و اصولگرا شناخته می‌شوند. جناح دیگر ریشه در مجمع روحانیون مبارز دارد و با عناوین کلی "جناح چپ" و اصلاح طلب زیست سیاسی می‌کند. وضعیت فعلی کشور گواه و شاهد روشنی است که هیچ کدام از این جناح‌ها نتوانسته اند به مطالبات واقعی مردم و نیاز‌های کشور پاسخ مناسب بدهند.

عزیزی به لزوم ثبات فکری و عقیدتی فعالان سیاسی تاکید کرد و افزود: خیلی از شخصیت‌های سیاسی به دلیل ناتوانی جناح خود در پاسخگویی به مطالبات مردم، مشی سیاسی خود را تغییر می‌دهند، به امید اینکه به آمال خود در جناح مخالف دست پیدا کنند و بعضی‌ها هم در داخل دایره تردید بین جناح‌ها حرکت می‌کنند و مترصد فرصت هستند. کما اینکه علی مطهری در دوره هشتم با لیست جبهه متحد اصولگرایان وارد مجلس شد و در ادامه راه به مرور مواضع اصلاح طلبی اتخاذ کرد و امروزه بیشتر با اصلاح طلبان شناخته می‌شود تا اصولگرایان.

بیشتر بخوانید

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی، گفت: همچنین سعید ابوطالب، محمد خوش چهره و عماد افروغ از دیگر چهره‌های سیاسی بودند که با لیست آبادگران وارد مجلس هفتم شده بودند که در مجلس هشتم از لیست قبلی جدا شدند و با لیست اصولگرایان مستقل در انتخابات شرکت کردند. همچنین علی اکبر ناطق نوری و حسن روحانی از جمله چهره‌های مشهوری هستند که در ابتدای زیست سیاسی خود تمایلات راستگرایانه داشتند؛ اما به مرور زمان در مشی سیاسی خود تغییر دادند.

او بیان کرد: تعدادی از چهره‌های اصلاح طلب نیز بعد‌ها تمایل به اصولگرایی پیدا کردند و یا منتقد جریان خود شدند. علیرضا محجوب نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی از چهره‌های شناخته شده اصلاح طلبان است که در برخورد با عامه مردم سعی می‌کند رفتاری شبیه اصولگرایان داشته باشد. به نظرم ایشان درون مایه اصولگرایی دارد، اما همچنان به طیف خود وفادار مانده است.

فعال سیاسی اضافه کرد: ناگفته نماند که از صادق زیبا کلام به عنوان یکی دیگر از دیگر چهره‌های اصلاح طلبی می‌توان نام برد که دائم در حال نقد است. در این مسیر اگر سوژه‌ای در اصولگرایان پیدا نکند به سراغ اصلاح طلب‌ها می‌رود و گاهی جناح مطبوع خود را چنان نقد می‌کند که انگار یک اصولگرای دو آتیشه است.

عزیزی یادآور شد: اما واقعیت امر این است که ما در بررسی‌های خود نتیجه گرفتیم وابستگی‌های جناحی مانع از ارائه خدمت مستقلانه به مردم می‌شود، لذا جریان سوم را مستقل از دو جریان سیاسی کشور تعریف کردیم که با رفع معایب موجود در دو جناح قبلی؛ متناسب با شاخصه‌های دولت جوان که مقام معظم رهبری ارائه طریق فرمودند؛ تشکیل دهیم. جریان سوم تنها گزینه برای خروج از بن بست سیاسی حاصل از انحصار دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا است.

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی گفت: کنشگران سیاسی زیادی در کشور هستند که به نظام جمهوری اسلامی وفادارند و مقام معظم رهبری را دوست دارند، ولی از رفتار‌های جریان‌های سیاسی دل خسته شده اند. ما تمام تلاش خودمان را انجام می‌دهیم تا این افراد را در قالب جریان سوم در راستای هم افزایی انقلابی به این جریان عظیم برگردانیم؛ لذا برنامه ریزی کرده ایم که در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر حضور موثر و مستقل داشته باشیم.

انتهای پیام /