پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بعیدی‌نژاد از انگلیس خواست تا ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بعیدی‌نژاد از انگلیس خواست تا ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کند

لندن - ایرنا - سفیر ایران در انگلیس از دولت لندن خواست تا ترور شهید دکتر «محسن فخری زاده» دانشمند ممتاز هسته ای و صنعت دفاعی ایران را محکوم کند.

به گزارش ایرنا، حمید بعیدی نژاد روز شنبه با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: شهید بزرگوار دکتر فخری زاده از دانشمندان متعهدی بود که عمر با برکت خود را به ارتقاء دانش و توان ملی کشور اختصاص داد و در همین راه جان خود را نیز فدا نمود.

وی خاطر نشان کرد: ترور این دانشمند بزرگ مصداق بارز نقض قوانین بین المللی و نقض ارزشها و استانداردهای جهانی حقوق بشر می‌باشد.

سفیر کشورمان با بیان اینکه «جمهوری اسلامی ایران قطعا از خون این شهید نخواهد گذشت و انتقام آن را خواهد گرفت» افزود: از دولت‌ها و سازمان‌های بین المللی انتظار داریم که این ترور ناجوانمردانه را بروشنی و صراحت محکوم نمایند.

وی افزود: در همین چارچوب بعنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان از دولت انگلیس درخواست نموده ام که این اقدام غیرانسانی استکبار جهانی و صهیونیسم را بروشنی محکوم کند.

فخری زاده از دانشمندان کشورمان عصر دیروز در حمله تروریستی در منطقه آبسرد استان تهران به شهادت رسید.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیروز در واکنش به ترور و شهادت فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم اسرائیل در این عملیات تروریستی اشاره کرد و از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا خواست تا این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.

پیشتر سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ترور شهید «محسن فخری زاده» را اقدامی جنایتکارانه خواند.

در این بیانیه آمده است: در این دوران پر ابهام، بیش از هر زمان دیگری ضروری است که تمام طرف‌ها آرامش خود را حفظ و خویشتن‌داری کنند تا از تشدید اوضاع که به نفع هیچ‌کس نیست جلوگیری شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*