شنبه 29 اردیبهشت 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

وب‌گاه خبر آنلاین

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد کاهش تدریجی موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از بیماری کووید 19 در کشور هستیم.

خبرگزاری دانا

تصویربرداری سریال «شب بیدار» به کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه‌کنندگی علی مهام در گرمدره ادامه دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: پرسپولیس در زمینه جذب بازیکن خارجی مظلوم واقع شد و فدراسیون باید این تیم را هم مانند تیم ملی می‌دید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی گویا، در گفتگو با شبکه خبر، اظهار داشت: در حال حاضر استان‌های غربی کشور با بیشترین چالش بیماری کرونا مواجه هستند که لازم است با دقت و مراقبت بیشتری روند بیماری کنترل شود. وی افزود: واکسیناسیون تنها راه کنترل بیماری نیست بلکه در کنار واکسیناسیون مردم، صاحبان مشاغل و گروه‌هایی که با این بیماری سروکار دارند باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی...

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انجام یک مطالعه میزان مسمویت‌های ناشی از مصرف الکل را در کودکان و نوجوانان بررسی کردند. در این مطالعه عنوان شد که این مسمومیت با الکل و مشروبات الکلی توسط کودکان و نوجوانان در همه‌گیری کرونا افزایش داشته است.

خبرگزاری مهر

«بر چکاد چکامه عشاق: ترجمه دیوان ابن فارض مصری به شعر فارسی» به قلم امیرحسین اللهیاری در نشر مولی منتشر شد. یکی از بخش‌های این کتاب ترجمه قصیده تائیه یا نظم السلوک ابن فارض به شعر فارسی است.

وب‌گاه مشرق نیوز

بی‌اطلاعی از وضعیت ثبت‌نام و عدم تعیین سهمیه زائران و شرایط نامناسب تزریق و مشخص نبودن قیمت بلیط هواپیما بسیاری از مشتاقان به اربعین را بلاتکلیف گذاشته است.

وب‌گاه عصر ایران

با توجه به کاهش درآمدهای دولت و سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی، عربستان اعلام کرده نرخ مالیات بر ارزش افزوده را به 15 درصد افزایش داده است.

خبرگزاری ایسنا

بنا بر اعلام مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه از امروز آغاز خواهد شد.

خبرگزاری دانا

هر چند بازگشایی مدارس با توجه به جا خوش کردن ویروس کرونا در هاله ای از ابهام است، اما شاهد تقابل نیاز و گرانی در بازار نوشت افزار هستیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر بهداشت گفت: به لطف خدا تاکنون 42 میلیون دز واکسن تزریق کرده ایم که این اقدامی بی سابقه و رکوردی بسیار خوب است؛ چراکه تا پایان تیرماه تنها پنج میلیون از مردم واکسن دریافت کرده بودند.

خبرگزاری ایسنا

وضعیت اکران فیلم‌های کودک در آخرین سال‌های پیش از شیوع ویروس «کرونا» رونق گرفته بود. کارشناسان معتقدند در حال حاضر با شیوع این بیماری باید به اکران آنلاین آثار فکر کرد. آیا سینمای کودک در اکران آنلاین موفق خواهد بود؟

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش در بخش گفت‌وگوی ویژه خبری درباره وضعیت واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان اظهار کرد: واکسیناسیون فرهنگیان از مرداد تاکنون شروع شده و 90 درصد واکسیناسیون دز اول انجام شده است و درباره دز دوم هم میزان واکسیناسیون در شرایطی قابل قبولی قرار دارد. او ادامه داد: 15 میلیون دانش آموز از پیش دبستانی تا سال دوازدهم داریم...

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو فراکسیون امید و هیئت‌رئیسه مجلس در مجلس دهم معتقد است جبهه اصلاحات سکته راهبردی کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

براین اساس، ماده اولیه تولید شیرخشک کم چرب، از گروه یک خارج شده و در گروه دو قرار می‌گیرد که در این حالت دیگر مشمول ارز 4200 نبوده و باید با ارز نیمایی تامین ارز شود.