یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار صحنه گفت: روستای «دستجرده» بخش قابل توجهی از معیارهای یک روستای سالم را دارد و با تحقق انتظارات امیدواریم به زودی شاهد ثبت رسمی این روستا به عنوان پنجمین روستای سالم استان باشیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آنتونی فائوچی رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد که درصورت رعایت نشدن موارد بهداشتی ممکن است بین 300 تا 400 هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید -19 فوت کنند.

خبرگزاری مهر

دونالد ترامپ گفت کنگره باید فورا بسته کمک 25 میلیارد دلاری جدید برای ایرلاین‌های آمریکا را تصویب کند تا از اخراج هزاران کارگر این ایرلاین‌ها در شرایط بحران کرونا جلوگیری شود.

خبرگزاری ایسنا

رییس جامعه هتلداران یزد و خزانه‌دار جامعه هتلداران کشور اعلام بسته جدید حمایتی دولت ویژه فعالان گردشگری را نشانه‌ی عزم دولت و به خصوص وزارت گردشگری در حمایت از این صنعت خواند ولی در عین حال آن را چندان موثر ندانست.

خبرگزاری مهر

بیرجند - رئیس قوه قضائیه از ایجاد و راه اندازی دادگاه های تخصصی در حوزه اقتصاد و تجارت خبر داد و گفت: قوانین و دادگاه های ما باید در راستای حمایت از تولیدکنندگان باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به اینکه 30 مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ادبی «فصل همدلی» است، داوران بخش‌های شعر و داستان این جشنواره را معرفی کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش 80 درصدی درآمدهای هوانوردی خبر داد و تاکید کرد:‌با این حال از تمام ظرفیت ها برای مقابله با کرونا در فرودگاه های کشور استفاده شده است.

خبرگزاری ایسنا

انتقاد واعظی از رویکرد مجلس در مورد لغو جلس / توصیه های رییس جمهور در جلسه هیات دولت / تحلیل درباره تاثیر "کرونا"یترامپ بر آرای خاکستری / 6 دلیل چرخش ایران به سمت شرق و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید

خبرگزاری ایسنا

یک فعال کارگری با تاکید بر بهره مندی از ظرفیتهای بالای حمل و نقل ریلی و دریایی، تقویت و توسعه ترانزیت و تبادلات تجاری با کشورهای آسیای میانه را یکی از راهکارهای ارزآوری و جبران کاهش درآمدهای نفتی عنوان کرد.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: استفاده از ماسک توسط مردم این استان طی یک ماه گذشته از 82 درصد به 56 درصد کاهش یافته که به هیچ وجه قابل قبول نیست و افزایش نظارت و برخورد با رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی را در پی خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سومین سمینار مجازی از سلسله وبینارهای بررسی تجارب و درس آموخته‌های کشورهای مختلف جهان درباره کووید19 با محوریت کشور ژاپن برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا

موزه ملی علوم و فناوری ایران به مناسبت درگذشت سیروس برزو، روزنامه‌نگار علمی، پیام تسلیتی منتشر کرده است.

خبرگزاری تسنیم

علیرغم اذعان مقامات بهداشتی و هشدار کارشناسان حوزه سلامت به تأثیر مسافرت های غیرضروری در افزایش آمار مرگ و میرهای کرونایی، ستاد ملی مقابله با کرونا تاکنون در زمینه اعمال محدودیت در ترددهای بین استانی، منفعلانه عمل کرده است.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: بنابر درخواست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و موافقت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستادملی مدیریت بیماری کرونا، محدودیت‌های کرونایی از شنبه 19 مهر تا جمعه 25 مهر در کل استان اجرایی می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ که قرار است کتاب افشاگری های او تحت عنوان «اتاق اتفاق» امروز (7 اکتبر /16 مهر) در فرانسه منتشر شود؛ در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه فرانسوی «لوپاریزین» هشدار داد که ترامپ نباید دوباره به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شود زیرا تبعات آن جبران ناپذیر خوهد بود.