دوشنبه 11 تیر 1403

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

کرج - ایرنا - روزنامه‌های پیام آشنا، پیام سپیدار، سپهر ایرانیان و دنیای هوادار که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده و خبرگزاری‌های مهر و ایسنا در این استان مهمترین مطالب روز یکشنبه 25 آبان ماه خود را به موضوع‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اختصاص دادند.

روزنامه پیام آشنا مهمترین تیتر شماره 1730 خود را به اظهارات رئیس جمهوری اختصاص داد و نوشت: اعمال محدودیت‌های جدی‌تر از اول آذر در سراسر کشور.

ذخایر خونی در وضعیت قرمز، اگر تهران تعطیل شود البرز هم تعطیل می‌شود، مسافرت بدون ارائه تست کرونا ممنوع می‌شود، آن روی سکه کاهش ساعت سرویس‌دهی مترو و اتوبوس و «پویش "من کتاب می‌خوانم" برگزار می‌شود» نیز از جمله مهمترین عناوین صفحه نخست این روزنامه است. این روزنامه در سرمقاله خود نیز مطلبی با عنوان «"توهم دانایی" با ملت "کتاب‌نخوان" چه می‌کند؟» منتشر کرد.

روزنامه پیام سپیدار در مهمترین تیتر شماره 1544 خود به احتمال اجرایی شدن پیشنهاد فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز اشاره کرد و نوشت: تعطیلی دوهفته‌ای تهران و البرز.

کاهش 150 میلیون تومانی مسکن مهر پردیس، چرا پروژه غیرهمسطح کاهش ترافیک شهریار تکمیل نمی‌شود؟، خسارت 100 درصدی کرونا به گلخانه‌داران پاکدشتی، شهرداری هشتگرد بیمارستان 120 تختخوابی می‌سازد، ماجرای دنباله‌دار غیب‌شدن سبدهای زباله کرج و طلسم 15 ساله ساخت متروی کرج شکسته شود نیز از جمله مهمترین تیترهای صفحه نخست این روزنامه است. همچنین روزنامه سپهر ایرانیان در مهمترین تیتر صفحه نخست شماره 906 خود نوشت: ملت‌های ایران و عراق از خون قهرمانان خود نخواهند گذشت.

اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی از اول آذر، رکورد شناسایی 11203 بیمار با افزایش تست‌های کرونا و نرخ بلیت پروازهای داخلی امروز نهایی می‌شود نیز از جمله عناوین مهم صفحه نخست این روزنامه است. روزنامه دنیای هوادار مهمترین تیتر شماره 616 خود نوشت: کارکنان دفاتر تسهیل‌گری باید ابر - انسان باشند!.

چه سفره‌ای در فوتبالمان پهن است و چه بخوربخوری... و «اگر تهران تعطیل شود البرز هم تعطیل می‌شود» نیز از دیگر تیترهای صفحه نخست این روزنامه است. خبرگزاری مهر در گفت و گویی با عنوان «پرداخت یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای درمان مددجویان البرزی» به نقل از معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز نوشت: هزینه‌های بیمه مکمل و فرانشیز برای مددجویان تحت حمایت به مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت‌شده است.

ابوالفضل فلاح‌قنبری با اشاره به اینکه از ابتدای سال بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت شده است، اظهار کرد: در صورتی که مددجوی تحت حمایت امداد توان پرداخت 10 تا 30 درصد فرانشیز را نداشته باشد این نهاد سهم فرانشیز وی را نیز پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام (ره) خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت خود ارائه می‌دهد، تصریح کرد: پرداخت دو برابری ویزیت پزشک خانواده، پرداخت 100 درصد تعرفه دولتی پزشکان متخصص و فوق تخصص، پوشش بیمه‌ای هزینه خدمات توان‌بخشی همچون پروتز دندان مصنوعی، عینک و سمعک، رایگان کردن فرانشیز درمان بیماران خاص، خدمات سنگ‌شکن، پرتودرمانی و شیمی‌درمانی، جبران هزینه خرید کلیه با هماهنگی انجمن مربوطه و پوشش بیمه‌ای تجهیزات و لوازم مصرفی باکیفیت از جمله این خدمات است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز خاطرنشان کرد: بیمه پایه مددجویان تحت حمایت «خدمات درمانی» است و از آنجایی که بیمه‌های پایه، کلیه هزینه‌های درمانی را پوشش نمی‌دهند، بنابراین برای کمک به نیازمندان موردحمایت در این زمینه یک بیمه مکمل درمانی در نظر گرفته‌شده است که این افراد با مراجعه به ادارات این نهاد و ارائه اسناد و مدارک مربوطه به کارشناسان درمان کمیته امداد بخشی از هزینه‌های درمانی آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: 100 درصد فرانشیز داروهای مورد تعهد دربسته بیمه پایه (ترجیحا داروهای ضروری و هلال احمری) پرداخت می‌شود و سایر موارد داروهای غیرتعهد بر حسب ضرورت و لحاظ شدن اولویت‌ها تا سقف 50 درصد قیمت رایج دارو به مددجویان مساعدت می‌شود.

خبرگزاری ایسنا نیز در گفت‌وگویی با عنوان «کرونا چه زمانی کنترل می‌شود؟» به نقل از یک متخصص عفونی نوشت: اگر 2 نفر ماسک زده باشند و فاصله کمتر از یک متر داشته باشند باز یک تا دو درصد احتمال ابتلا از فرد مبتلا به فرد دیگر وجود دارد بنابراین رعایت فاصله خیلی مهم است به همین دلیل توصیه می‌شود تجمع نداشته باشیم.

دکتر علیرضا سلیمانی با بیان اینکه در پیشگیری از کرونا ماسک زدن از خانه تا خانه بسیار مهم است گفت: اگر بالای 90 درصد افراد جامعه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند می‌توانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم.

سلیمانی افزود: اگر دو نفر ماسک زده باشند و فاصله کمتر از یک متر داشته باشند باز یک تا دو درصد احتمال ابتلا از فرد مبتلا به فرد دیگر وجود دارد بنابراین رعایت فاصله خیلی مهم است به همین دلیل توصیه می‌شود تجمع نداشته باشیم و در جاهای شلوغ و پر ازدحام حضور پیدا نکنیم.

سخنگوی ستاد کرونا استان البرز با بیان اینکه بهداشت دست در پیشگیری از کرونا بسیار مهم است گفت: برای استفاده از دستکش توصیه این است از دستکش برای کار مشخص در یک زمان مشخص استفاده شود به طور مثال در پمپ بنزین دستکش استفاده کرده را بعد از اتمام کار پمپ بنزین، در سطل زباله می‌اندازیم و از آن محیط خارج می‌شویم و دست خود را ضدعفونی می‌کنیم؛ اینکه از صبح تا شب همه کارها را با دستکش انجام دهیم به موبایل دست بزنیم، رانندگی کنیم و... به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

سلیمانی در پایان تاکید کرد: با رعایت سه اصل ماسک زدن، فاصله اجتماعی و شست و شوی مکرر دست‌ها می‌توانیم از بروز بیماری کرونا، آنفلوآنزا و هر بیماری تنفسی دیگر که در این فصل سال که شیوع بیشتری دارد جلوگیری کنیم.

از مجموع 181 رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، 97 رسانه شامل هفت روزنامه، 16 هفته‌نامه، پنج دوهفته نامه، 25 ماهنامه، پنج دوماهنامه، 34 فصلنامه و چهار دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شود. استان البرز همچنین دارای 66 پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و سه هفته نامه، 6 ماهنامه، هفت فصلنامه و یک مورد 2فصلنامه و یک مورد سالنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*
تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز 2
تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز 3
تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز 4
تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز 5