سه‌شنبه 10 مهر 1403

تجمع ضد اسرائیلی دانشجویان در کرج / ترور شهید نصرالله محکوم شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تجمع ضد اسرائیلی دانشجویان در کرج / ترور شهید نصرالله محکوم شد

اقتصادنیوز: مراسم گرامیداشت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و فرماندهان مقاومت و تجمع اعتراضی علیه وحشی‌گری‌های رژیم منحوس در دانشگاه کشاورزی و منابع طببعی برگزار شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مراسم گرامیداشت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و فرماندهان مقاومت و تجمع اعتراضی علیه وحشی‌گری‌های رژیم منحوس در دانشگاه کشاورزی و منابع طببعی برگزار شد، سید محمدعلی ابراهیم‌زاده موسوی که از رزمندگان و فرماندهان زمان جنگ تحمیلی هم است، در این مراسم ضمن تسلیت و تعزیت به محضر مقدس امام زمان و رهبر معظم انقلاب در پی شهادت شهید سیدحسن نصرالله، اظهار داشت: شهید سیدحسن نصرالله چند ویژگی بسیار ممتاز داشت که اولین ویژگی بارز این شهید بزرگوار و این اسوه بارز مجاهدت و شهادت و مقاومت شناختن راه بود که با بصیرتش راه خوب شناخت.

وی در ادامه بیان کرد: دومین ویژگی بارز این شخصیت بزرگ شناخت وظیفه بود و سومین ویژگی اینکه برای انجام وظیفه چه تاکتیک و استراتژیکی باید به‌کار گرفت که در هر سه مورد این شخصیت والامقام موفق عمل کرد.

این رزمنده و فرمانده جنگ تحمیلی با اشاره به شناخت راه، عنوان کرد: برای شناخت راه باید به گذشته نگاه کرد در جریان حق و باطل، ظلم و عدالت همیشه بوده است، فقط شکلش عوض شده است.

موسوی گفت: سیدحسن نصرالله در سال 55 که شروع مبارزاتشان بود راه را شناخت و اینکه حرکت در این مسیر نیاز به تعمق و تدبیر دارد را قبل از پیروزی انقلاب با حضور امام خمینی و شاگردی ایشان شناخت.

خبر مرتبط نام‌گذاری معبری به نام شهید سید حسن نصرالله تصویب شد

اقتصادنیوز: نامگذاری معبری به نام شهید سید حسن نصرالله در شورای شهر تهران تصویب شد.

وی در ادامه داد: با پیوستن به سازمان عمل اسلامی در لبنان که بنیانگزارش شهید موسی صدر بود، راه را پیدا کرد و از همان شروع کارش پیروی و اطاعت از ولایت‌فقیه و امام خمینی (ره) را دستور کار خود قرار داد.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: سیدحسن نصرالله در کاروان حق انقلاب اسلامی قرار گرفت و با بصیرت و شناخت در این راه ایستاد و از همان موقع یک وظیفه برای خودش تعریف کرد و آن این بود که ریشه استعمار و استثمار در منطقه که نمایندگی‌اش را اسرائیل داشت را بکند و برای خودش تعریف کرد که چطور در ریشه‌کن کردن این استعمار جهاد و تلاش و کوشش کند و این وظیفه را در خود دید و به هر شکلی در این حیطه ادای دین کرد و تا پای جان و اهدای خون در این مسیر جان‌فشانی کرد.

موسوی در ادامه گفت: رمز موفقیت سیدحسن در این راه چه بود؟ خیلی‌ها در طول تاریخ قطار جریان حق را سوار شدند، ولی تا انتها نتوانستند جلو بروند. رمز موفقیت سیدحسن نصرالله این بود که با بصیرت وظیفه‌اش را شناخت و چطور عمل کردن به این وظیفه هم جزو برنامه‌هایش بود و در این سال‌های اخیر آثار و خروجی و برکاتش را دیدیم. سیدحسن نصرالله آرزوی شهادت داشت و منتظر این اتفاق بود و در دعاهای خود همیشه عنوان می‌کرد که به دوستان شهیدش ملحق شود.

وی در مورد سیدحسن نصرالله تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های سیدحسن نصرالله ولایت‌مدار بودن محض ایشان بود سال 61 محضر امام خمینی (ره) رسیدند، حکمی را از دست ایشان دریافت کردند و همان موقع با امام (ره) بیعت کردند و با معظم رهبری (مدظله العالی) هم همین بیعت را انجام دادند و تا آخر هم ایستادند.

به گزارش تسنیم، این مراسم که با حضور دانشجویان، اساتید دانشگاه، کارکنان و روسای دانشکده‌ها بر سر مزار شهدا و خواندن مرثیه برگزار شد با خواندن بیانیه دانشجویان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خاتمه یافت.

تجمع مردم کرج در محکومیت ترور شهید نصرالله

مردم شهر کرج با اجتماع در میدان توحید این شهر پس از قرائت فاتحه نثار شهدا به ویژه شهدای مقاومت و ادای احترام به سرود ملی همراه با نجوای زیارت خاصه امام رضا (ع) در حالی که پرچم‌های فلسطین و ایران اسلامی را در دست داشتند، ترور شهید سید حسن نصرالله را محکوم کردند.

"این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده "، "ای رهبر آزاده آماده ایم آماده "، "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست"،" وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد" از جمله شعارهای مردم کرج در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان و محکومیت جنایات ددمنشانه اسرائیل کودک‌کش بود.

میدان توحید کرج که با تصاویر شهدای خدمت، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، شهید اسماعیل هنیه و شهید سید حسن نصرالله متبرک شده بود با فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا امت حزب الله حال و هوای دیگری به خود گرفت.

ذکر مصیب ائمه اطهار (ع) و مداحی در سوگ شهدای کربلا و جبهه مقاومت از دیگر ویژه برنامه‌های این اجتماع عظیم مردم کرج بود.

خبر مرتبط نام‌گذاری 2 خیابان به نام شهیدان سید حسن نصرالله و ابراهیم رئیسی

اقتصادنیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم از نامگذاری 2 خیابان و معبر قم به نام شهیدان حجج اسلام سیدحسن نصرالله و سیدابراهیم رییسی حبر داد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
تجمع ضد اسرائیلی دانشجویان در کرج / ترور شهید نصرالله محکوم شد 2
تجمع ضد اسرائیلی دانشجویان در کرج / ترور شهید نصرالله محکوم شد 3