جمعه 10 فروردین 1403

تدوین برنامه توسعه گردشگری ایران با تامین مالی اتحادیه اروپا

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تدوین برنامه توسعه گردشگری ایران با تامین مالی اتحادیه اروپا

تدوین برنامه ملی گردشگری ایران با همکاری سازمان جهانی گردشگری و یونسکو و با تامین مالی از سوی اتحادیه اروپا ادامه می‌یابد. تنظیم این برنامه با شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علیرضا رحیمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری با اعلام این خبر گفت: بر اساس مکاتبه رسمی از سوی سرپرست دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران به معاونت گردشگری، بودجه فاز دوم ادامه همکاری‌های مشترک برای انجام پروژه تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری به تصویب رسیده است.

رحیمی با بیان این‌که یونسکو پیش‌تر در جلسه‌ای در قالب ویدئوکنفرانس برای تداوم همکاری‌ها با ایران به منظور مشارکت در انجام این پروژه اعلام آمادگی کرده بود، افزود: تصویب فاز دوم بودجه برای ادامه همکاری‌ها بر مبنای نهایی کردن پروپوزال طرح با کمک فنی مشاوران بین‌المللی (UNWTO) و مشارکت ذی‌نفعان در فرایند تدوین، در مکاتبه رسمی به معاونت گردشگری اعلام شده است.

رحیمی ادامه داد: دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران به عنوان هماهنگ‌کننده با مشاوران بین‌المللی طرح، در نامه‌ای رسمی نسبت به حمایت در به‌کارگیری نیروی‌های متخصص بین‌المللی با همفکری سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، مشارکت آن‌ها در کمیته فنی پروژه و پوشش هزینه کارشناسان بین‌المللی اعلام آمادگی کرده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به‌روزرسانی و بازنگری برنامه ملی گردشگری ایران را با همکاری سازمان جهانی گردشگری و یونسکو از یک سال پیش آغاز کرد. در تیرماه امسال اعلام شد که تدوین برنامه ملی گردشگری ایران با شیوع ویروس کرونا متوقف شده است.

انتهای پیام