شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش تولید سوسپانسیون‌های آنتی بیوتیک گفت: طی چند هفته آینده ظرفیت تولید آنتی‌بیوتیک‌ها به7 میلیون عدد در ماه می‌رسد و پاسخگوی نیاز کشور خواهد بود.

تعدادی از شهروندان در تماس با تسنیم اعلام کردند اخیراً با مراجعه به سامانه "تهران من" مشاهده کردیم که در ساعات طرح ترافیک بدون اینکه با خودرو خود ترددی داشته باشیم، جریمه تردد در محدوده طرح ترافیک و جریمه 98500 تومانی برای ما ثبت شده است!

رئیس سازمان غذا و دارو طی حکمی محمد پیکانپور را به عنوان مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل منصوب کرد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از ابتدای سال 2022 تاکنون، حداقل 15 هزار نفر در قاره اروپا بر اثر موج گرمای بی‌سابقه در این قاره، جان خود را از دست داده‌اند.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا، طرح "الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی احیا و مدیریت بازچرخانی آب" را با 18 رای به تصویب رساندند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دشمن در وقایع اخیر دست به دروغ زد تا کشته‌سازی کند و خودکشی‌ها با مصرف مواد مخدر، الکل و آدم‌ربایی توسط اراذل و اوباش را قربانی اغتشاش معرفی کند که البته ناکام ماند.

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 604 خلافکار شهر تهران در شصتمین مرحله از اجرای طرح "رعد" پلیس پیشگیری خبر داد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشور در اوایل زمستان خبر داد.

سوئد سه سال پس از بازداشت "حمید نوری" محدودیت‌ها علیه وی را ادامه می‌دهد و حقوق وی را در بازداشت همچنان نقض می‌کند.

اخترشناسان موفق به کشف بقایای سیاراتی شده‌اند که بیش از 10 میلیارد سال در کیهان قدمت دارند.

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که فرصت تزریق واکسن آنفلوانزا هنوز تمام نشده است، گفت: حدود سه تا چهار هفته پس از تزریق واکسن آنفلوانزا طول می‌کشد تا اثربخشی واکسن به بهترین حد خود برسد.

طی هفته‌های اخیر شاهد شیوع گسترده آنفلوآنزا در مناطق مختلف کشورمان هستیم؛ در این مطلب ضمن اشاره به برخی راهکارهای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا و سرما‌خوردگی، یک "دمنوش گیاهی قوی" برای درمان آن نیز معرفی شده است.

یک کارشناس زمین‌شناسی گفت: ترمیم دشت‌هایی که دچار فرونشست شده‌اند، 70 هزار سال طول می‌کشد و می‌توان گفت که فرونشست پدیده‌ای غیرقابل برگشت است.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به موضوعات مختلف از جمله فعالیت شرکت 137 و همچنین برخورد با مافیای دستفروشان پرداختند.

هوای امروز شهر تهران در شریط "قابل قبول" است.

امروز سه شنبه 17 آبان ماه‌گرفتگی کامل که به آن "ماه خونین" هم گفته می‌شود اتفاق خواهد افتاد و این پدیده تا سال 2025 تکرار نخواهد شد.