شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دبیرکل سازمان ملل متحده با هشدار درباره تغییرات اقلیمی به سران کشورهای جهان گفت: در مسیر مقابله با تغییرات اقلیمی یا باید با یکدیگر همکاری کنیم یا هلاک شویم!

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری اظهار کرد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، باید از ظرفیتی برای تبدیل شدن به زیرساختی کامل و جامع برای چرخه تحقیقات تا محصول تبدیل شود.

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سه نفر دیگر از اغتشاشگران اخیر که خیابان اشرفی اصفهانی تهران را مسدود کرد بودند در شعبه 29 دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

وزیر امور خارجه انگلیس از کمک 115 میلیون دلاری این کشور به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی خبر داد.

رشته ریاضی علاوه بر دانشگاه در بین دانش‌آموزان هم طرفدار ندارد و طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، فقط 14 درصد دانش آموزان در رشته ریاضی تحصیل می‌کنند، حتی رشته ریاضی در برخی مدارس به دلیل عدم استقبال دانش‌آموزان تعطیل شده است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری انتظامی کشور از کشف 27 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین در محموله غلطک‌های صنعتی توسط عومل فرودگاه امام (ره) خبر داد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: آزمون صدور پروانه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی آذرماه برگزار می‌شود و شرایط آن به زودی اعلام خواهد شد.

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تأیید انتخاب دکتر مسلمی نائینی به‌عنوان رئیس جهاد دانشگاهی توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

دبیر اجرایی هجدهمین کنگره بین المللی اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع کودکان با اشاره به عوارض خطرناک استفاده از "آسپرین" برای قطع تب کودکان، علت افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا در این گروه سنی را تشریح کرد.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرزداران غیور ایران اسلامی در هنگ مرزی جکیگور توانستند با رصد اطلاعاتی یک باند قاچاق سلاح و مهمات را شناسایی و ضمن منهدم کردن آن تعداد 85 قبضه سلاح جنگی را کشف کنند.

شهردار منطقه 19 درباره پرتاپ نارنجک دستی توسط زمین‌خواران به ساختمان شهرداری ناحیه 3 منطقه 19 توضیح داد.

رئیس قوه قضائیه به قضات رسیدگی‌کننده به پرونده عناصر اصلی اغتشاشات دستوراتی صادر کرد و به معاون اول عدلیه و دادستان کل کشور دستور داد تا روند تکمیل پرونده‌های عناصر اصلی اغتشاشات اخیر را به صورت روزانه پیگری کنند.

مرجع و مسئولیت اصلی بررسی، تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه معلمان با هیئت‌های ممیزه است که باید با استفاده از ظرفیت حداکثری کارگروههای اجرایی و تخصصی انجام شود.

مقامات بهداشتی ایالات متحده اعلام کردند که افزایش زودهنگام موارد آنفلوانزا در پاییز، نرخ بستری شدن در بیمارستان‌ها به دلیل این بیماری را به بالاترین میزان در یک دهه اخیر رسانده است.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از اشرافیت اطلاعاتی و توان بالای عملیاتی پلیس بین‌الملل در رهایی گروگان و دستگیری آدم‌ربایان در یکی از کشورهای همسایه خبر داد.

ترکیبات موجود در زیتون آن را به منبع بسیار خوبی برای کاهش فشار خون، افزایش طول عمر و پیشگیری از انواع سرطان‌ها تبدیل کرده است؛ در این مطلب به خواص زیتون، روغن زیتون و تأثیر آن در پیشگیری و درمان بیماری‌ها پرداخته‌ایم.