چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از آغاز تعطیلات تابستانی پارلمان شهری از فردا دوم تا دوازدهم شهریورماه خبر داد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به خبر درج عکس "یوزپلنگ ایرانی" بر روی پاکت سیگار واکنش نشان داد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به مبارزه قاطع و دائم با فساد گفت: باید گلوگاه های فساد را از بین ببریم و در راه مبارزه با فساد به هیچ عنوان کم نگذاریم و با تمام توان ریشه‌های فساد را بخشکانیم.

در هفته چهارم مردادماه روند هفتگی موارد سرپایی مبتلا به کرونا کاهشی بوده، اما تعداد بیماران بستری با تست مثبت کرونا در 11 استان کشور افزایش یافته است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با گلایه از کم توجهی به تولید محصولات فرهنگی حوزه کودکان و نوجوانان گفت: دچار تغییر ذائقه آنها به سمت نمادهای غربی و کره‌ای شده‌ایم.

برای حضور بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم اربعین حسینی، ارائه تسهیلات 4 میلیون تومانی ویژه اربعین، به سایر خدمات این صندوق اضافه شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلیس راهور تهران بزرگ طرحی به نام ساماندهی خودروهای امدادی به اجرا گذاشته است که با امدادرسانی خودروهای غیرمجاز به شهروندان در بزرگراه‌ها، برخورد می‌کند.

هدیه 400 هزار تومانی روز خبرنگار برای خبرنگارانی که در مراسم روز خبرنگار، واقع در تالار وحدت حضور داشته و در صندوق اعتباری هنر عضویت نداشتند، واریز شد.

10000 نخبه ایرانی با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری دارند و این در حالی است که 2700 نفر از آنان به ایران بازگشتند.

سرپرست دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: بر اساس وظیفه شرعی شهادت می‌دهم جناب دکتر سلاجقه یکی از پاک‌دست‌ترین و انقلابی‌ترین مدیران کشور بوده و در راه توسعه و اعتلای نظام اسلامی تاکنون بابت تصدی ریاست سازمان ریالی حقوق دریافت ننموده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: برخی از مغازه‌دارها برای جای پارک از شهروندان قیمت‌های گزافی دریافت می‌کنند که چنین کاری خلاف است؛ پلیس با اینگونه موارد به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حدوداً 70 تا 80 درصد آلودگی‌ها از خشکی وارد دریا می‌شوند که بخشی از آن تخلیه فاضلاب‌های انسانی، صنعتی و پساب‌های کشاورزی است که کنترل آن‌ها نیازمند یک مدیریت یکپارچه است.

وزیر ارتباطات از فعال شدن اینترنت ایمن برای کودکان و نوجوانان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در تجسس‌های ابتدایی محل دفن زن میانسالی که توسط فرزندش به قتل رسیده را به دلیل بارش‌های فراوان و تخلیه نخاله‌های ساختمانی هنوز پیدا نکردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تقویت هرچه بیشتر "صندوق اعتباری هنر" گفت: نگاه وزارت فرهنگ به این صندوق توسعه‌ای و هدف‌گذاری در آن حل مسئله است.

دادستان کل کشور گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، در مجموع با کاهش 49 درصدی کلاهبرداری در فضای مجازی مواجه بودیم و این آمار در برخی از استان‌ها صفر شده است.