سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی گیلان گفت: می‌توان با آنالیز رسوبات تالاب انزلی، عناصر با ارزشی مانند تیتان را استخراج کرد که ارزش اقتصادی خوبی دارد. البته استخراج باید به شرط رعایت ملاحظات محیط زیستی انجام شود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

مسابقه ادبی «تهران به روایت دختران» با محوریت «تهرانِ خانواده» ویژه دختران نوجوان برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر پایش و شبکه‌سازی سرآمدان و نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان در فراخوان اول 2200 نفر متقاضی جذب در دستگاه‌های اجرایی داشته است؛ از این تعداد 55 درصد در مقطع دکتری، 35 درصد مقطع کارشناسی ارشد و نزدیک به 10 درصد نیز در مقطع کارشناسی بودند.

عناوین و ضرایب دروس کنکور پیش از شروع سال تحصیلی جدید توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو مطرح و تعیین خواهد شد و حداکثر تا پایان شهریورماه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بازنشسته‌ها می‌توانند پس از دو سال از قانون رتبه‌بندی استفاده کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری با انتقاد از عدم نظارت درست شهرداری و سازمان نظام مهندسی در حین ساخت ساختمان‌ها گفت: اگر این نظارت‌ها به درستی انجام شود، جلوی بیش از 90 درصد از تخلفات گرفته می‌شود.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: روزانه بین 15 تا 17 هزار مراجعه‌کننده به رده‌های مختلف پلیس در تهران انجام می‌شود.

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا به عنوان جدیدترین و بزرگ‌ترین تلسکوپ فضایی جهان، تصاویر بسیار زیبا و حیرت‌انگیزی از "مشتری" بزرگترین سیاره منظومه شمسی منتشر کرده است.

2 متهم در رابطه با قتل رئیس اسبق پزشکی قانونی که با وی اختلافات مالی داشتند، با دستور بازپرس پرونده دستگیر شدند.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران و رئیس شورای عالی استان‌ها پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک بین مدیریت شهری و دیوان عدالت اداری را مطرح کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از مصوبه باغات در پنجمین دوره شورای شهر تهران گفت: این مصوبه منجر به از بین رفتن باغات در سطح شهر تهران شد.

مدیرکل سابق دفتر ثبت آثار تاریخی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به چالش‌های به وجود آمده برای عمارت مسعودیه در اواخر دهه 80 و بسته شدن درب‌های آن بر روی مردم گفت: این عمارت تحت مالکیت دولت است و مطابق قانون بایستی اجازه بازدید عموم از این بنا داده شود.

معاون اول قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا با افرادی که آرامش جامعه را برهم می‌زنند به جد برخورد می‌کند و پلیس هم باید با جدیت با این افراد برخورد کند تا جامعه به آرامش برسد.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه سقف کارانه پرداختی به پزشکان در مناطق محروم، برداشته شد و کارانه سایر مناطق نیز دو برابر افزایش یافت، گفت: سهمیه بومی جداگانه‌ای در آزمون دستیاری به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص یافته است.

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد تا گاز کربنیک سمی خارج شده از دودکش کارخانجات را به محصولی ارزشمند تبدیل کند.