چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام خبر صدور سند کاداستر برای 132 میلیون هکتار از اراضی ملی، اصلاح قوانین برای صدور سند اراضی کشاورزی را باعث توسعه روستاها و ساماندهی کشاورزی دانست.

20 کشتی جنگی مربوط به جنگ جهانی دوم که مملو از مواد منفجره هستند و توسط ناوگان دریای سیاه آلمان نازی در سال 1944 در امتداد دانوب غرق شده بودند، به دنبال ایجاد موج گرما و پایین آمدن سطح آب رودخانه دانوب، پیدا شدند!

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای تنویر افکار عمومی اقدام به پاسخگویی به پرسش‌های متداول مردمی درباره مصوبه "سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی" کرده است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: مردمی‌سازی آموزش و پرورش یکی از راه‌های خروج از تمرکزگرایی است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی رازی با بیان این‌که عمده علت بستری بیماران اسکیزوفرنی به دلیل مصرف مواد مخدری مانند شیشه است، گفت: یک‌سوم از بیماران دچار مشکلات اعصاب و روان زنان هستند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از تعیین تکلیف 120 خودروی لوکس خارجی موجود در انبار اموال تملیکی بندرعباس خبر داد.

روستای وانشان با قدمت 3 هزار ساله، برخلاف سایر روستاهای ایران، ساختارهای معماری قدیمی و بافت روستایی آن تا کنون حفظ شده است و از معدود روستاهای ایران است که در آن خانه‌های کاهگلی به صورت دو یا سه طبقه ساخته شده‌اند.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نباید خشکسالی 2 ساله سبب خشکی کامل تالاب‌ها و تبدیل آن‌ها به کانون گرد و غبار شود. اصلاح این روند نیازمند عملکرد فرابخشی و همکاری وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی است.

فرماندار تهران با اشاره به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل گفت: شهروندان از اتراق در مسیل‌ها و رودخانه‌ها پرهیز کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: باید به رویکرد مبتنی بر اولویت داشتن رفع مسائل و معضلات مردم عمق بخشید و این مقوله را در تمامی لایه‌ها و سطوح مدیریتی رسوخ داد و آن را به یک باور و اعتقاد تبدیل کرد.

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌هد که عوامل استرس‌زای مرتبط با تغییرات آب و هوایی بیش از همه جانوران، "پستانداران کوچک" را درگیر کرده است.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران ضمن ابراز تأسف از تصویب کلیات تغییر سهم توزیع منابع در مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دست‌اندازی در درآمد شهرداری‌ها باعث ایجاد لطمات جبران‌ناپذیری می‌شود.

دانش‌آموزان ایران در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک 2022 با کسب 9 مدال طلا و یک مدال نقره مقام اول جهان را کسب کردند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: عدم وجود نظام ارتباطی با معلمان و دستیابی به سودی که وعده داده شده بود، ازجمله چالش‌های این مجموعه است.

رئیس مرکز ارزشیابی و سنجش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: بین افزایش دانش‌آموز و کلاس با کارکنان آموزشی فاصله زیاد وجود دارد و همین امر کمبودهای عرصه میدان را نشان می‌دهد.

هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت پس از وقفه‌ای دو ساله و به همت مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.