سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ری هویت و شناسنامه تهران و ریشه کلی و مذهبی ملی است و باید ظرفیت‌های متعدد این شهرستان با همه توانمندی وزارتخانه به فعلیت برسد.

دادستان بم گفت: در پی رخداد چند مورد سرقت مسلحانه و به عنف طی روزهای گذشته در بخش دهبکری شهرستان بم در کمترین زمان ممکن نسبت به دستگیری آنها اقدام شد.

نتایج یک مطالعه جدید آثار زیان‌بار افزایش آلودگی صوتی بر انواع مختلف جانوران را نشان می‌دهد.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 24 هزار زوج نابارور، دو مرکز درمان ناباروری در گچساران و یاسوج دارد که تنها در حد «نام» بوده و کارایی لازم را ندارند تا زوج‌های جوان راهی شیراز و یزد شوند.

"چهل برج کلیسان" به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برج های "کبوترخانه" در دنیا شناخته می‌شود که در استان اصفهان، شهرستان فلاورجان و در روستای کلیسان واقع شده است.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین فراوانی مشکلات مردم در فصل ثبت‌نام مدارس دریافت پول است.

وزیر بهداشت گفت: به اذعان روسای سازمان‌های بین‌المللی، ایران جزو 6 کشور برتر مبارزه با کرونا بوده است.

در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر آزادی مادر مرحوم بابک خرمدین، سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی تهران ضمن رد ادعای مطرح شده گفت: این فرد از زندان آزاد نشده است.

در راستای اهداف نوین صندوق اعتباری هنر و با هدف بازارپردازی و تقویت کسب‌و‌کارهای فرهنگ و هنر تفاهم‌نامه همکاری مابین صندوق اعتباری هنر و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور در حوزه فرهنگ منعقد شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در نخستین بازدید سرزده خود از پارک های ملی سرخه حصار و خجیر، بر ضرورت افزایش سطح حفاظتی این مناطق تأکید کرد.

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته 19 محصول فناورانه را به‌صورت کاملاً بومی‌سازی کند که کانون پتنت ایران اقدام به ثبت دستاوردهای فناورانه آن در ادارات ثبت اختراع معتبر خارجی کرده است.

مدیرکل دفتر مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تلاش دکتر سلاجقه و همکاری ایشان با سمن‌های مردمی برای توقف پتروشیمی میانکاله، یکی از علل فشارهای اخیر بر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست است.

در جلسه وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عالی کشور در خصوص توقف یا عدم توقف محاسبه خسارت تأخیر تأدیه وجه چک با صدور حکم اعسار از پرداخت محکوم‌به یا تقسیط آن، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دادستان تهران به قربانیان زورگیری در اتوبان نیایش گفت: سیاست قوه قضائیه عدم مماشات با اینگونه مجرمان است و اعطای هرگونه نهاد ارفاقی و تخفیفی به این قبیل متهمان ممنوع است.

دادستان کل کشور گفت: در دادستانی کل کشور کمیته‌ای برای پیگیری سرقت‌های همراه با خشونت و زورگیری تشکیل و در دادسرای تهران یک یا دو شعبه برای این کار اختصاص می‌دهیم تا سرقت‌های خاص در آنجا بدون فوت وقت رسیدگی شوند.

شهردار تهران در خصوص تغییرات در بدنه شهرداری توضیح داد.