سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد تا گاز کربنیک سمی خارج شده از دودکش کارخانجات را به محصولی ارزشمند تبدیل کند.

تیمی متشکل از اساتید و دانشجویان مدیریت جهانگردی دانشگاه تهران در مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات آمریکا، موفق به کسب مدال طلای این دوره از مسابقات شدند.

معاون مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست گفت: دولت سیزدهم به محیط زیست نگاهی استراتژیک دارد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در قوه قضاییه آمادگی کامل داریم همه آنها که مدعی‌اند که می‌خواهند از حقوق بشر حمایت کنند، بیایند و زندان‌های ایران را ببینند و بدانند که در ایران با زندانی چگونه رفتار می‌شود.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه قرار شد برگ گذر ویژه اربعین صادر شود که فقط برای یکبار است، گفت: همچنین زائران اربعین که گذرنامه آنها اعتبار ندارد، می‌توانند به اداره گذرنامه استان‌ها مراجعه کرده و مهر اعتبار 6 ماهه سفر بر گذرنامه‌شان به صورت رایگان بزنند

تعداد بیماران بستری شده با تست مثبت کرونا در 11 استان افزایش یافته است و 12 استان نیز شاهد افزایش فوتی‌های کرونا بوده‌اند؛ با وجود این میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به 33 درصد رسیده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره آغاز فعالیت پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش توضیحاتی داد.

مدیر گروه حقوق مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با بیان اینکه "لایحه پپیشگیری و حمایت از زنان در برابر بزه‌دیدگی" نیاز به بررسی فقهی بیشتری دارد، ابعاد مختلف این لایحه را تشریح کرد.

سازمان زندان‌ها در سالروز شهادت شهید لاجوردی، جشنواره تجلیل از کارکنان ساعی زندان‌های کشور را برگزار کرد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از اجرای طرح مقابله با سارقان به‌عنف، زورگیری و حاملان سلاح‌سرد غیر‌متعارف، توسط 400 تیم عملیات کلانتری‌ها در سطح شهر تهران خبر داد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر سجاد جلالی در دوران سرپرستی دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان و تاکید بر فسادستیز و پادکدست بودن وی، با استعفای وی موافقت کرد.

رییس قوه قضائیه با ارسال نامه‌ای به رییس مجلس خواستار رفع ابهام در خصوص نحوه محاسبه نتیجه آزمون وکالت در قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع رگبار باران و رعد و برق گفت: در این شرایط صعود به ارتفاعات شمالی استان تهران خطرناک است.

آخرین جزئیات "2 نوزاد رهاد شده در بیمارستان فیروزآبادی در (شهرری) و در مجاورت شیرخوارگاه آمنه (میدان ونک)" تشریح شد.

قرارگاه کشاورزی بنیاد احسان با همکاری گروه‌های جهادی تخصصی این حوزه در مناطق کم برخوردار اقدامات حمایتی خود از کشاورزان و عشایر را ادامه می‌دهد.

معاون گردشگری گفت: فعالیت و ارتباط دوسویه بخش خصوصی دو کشور ایران و پاکستان می‌تواند با گشودن دریچه فرصت‌های مؤثر در برنامه‌ریزی‌های جامع گردشگری، زمینه‌ساز ظرفیت‌سازی و ترویج برنامه‌های گردشگری مشترک در ابعاد مختلف شود.