چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

امسال همه زائران ایرانی با قطار سریع‌السیر از مدینهالنبی به مکه و از مکه به مدینه منتقل خواهند شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران آخرین اقدامات صورت گرفته درباره ساخت مسکن با مشارکت چینی‌ها را اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مراسم حج تمتع امسال 765 پرواز رفت و برگشت انجام خواهد شد که مسئولیت آن را دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) و معراج متقبل شده‌اند.

نخستین کاروان‌های زائران ایرانی حج تمتع با بدرقه سرپرست حجاج ایرانی بامداد دوشنبه از طریق ترمینال «سلام» شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی شدند.

فرمانده‌کل انتظامی گفت: سندی از یک افسر اطلاعاتی دشمن به دست آوردیم که گوشه‌ای از راهبردهای دشمن در اندلسی کردن ایران را نشان می‌دهد؛ در این سند 24 راهبرد برای استحاله فرهنگی نوشته شده است‌.

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: از سال گذشته و با اصلاح سیاست‌های ارزی، شیرخشک نوزادان زیر 2 سال با ثبت سامانه‌ای بدون تغییر قیمت و به صورت یارانه‌ای عرضه می‌شود.

قوه قضاییه اعلام کرد: ادعاهای مطرح شده درباره بازداشت صادق زیباکلام در مسیر نمایشگاه کتاب کذب است و حکم قطعی دادگاه پس از احضار او به مرجع قضایی، در دادسرای تهران اجرا شد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به بودجه 2.5 هزار میلیارد تومانی برای طرح درمان رایگان کودکان کمتر از 7 سال، گفت: در حال حاضر 23 بیمارستان تخصصی برای کودکان داریم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: امروز بسیاری از کشورهای دنیا به فکر تأسیس وزارت رشد جمعیت افتاده‌اند ما هم باید هر آنچه که در توان داریم در این مسیر بگذاریم که درآینده دچار این بحران‌ها نشویم.

همایش "پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت" با محوریت رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر 7 سال و برنامه واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس با حضور وزیر بهداشت، برگزار شد.

تاکنون ویزای 87 هزار زائر حج تمتع صادر شده است که روند قابل قبولی نسبت به سنوات گذشته محسوب می‌شود.

امشب، نخستین گروه از زائران حج تمتع 1403 عازم سرزمین وحی می‌شوند.

نخستین نشست تخصصی شبکه مبلغان گردشگری کشور با مدیرکل گردشگری داخلی با حضور 15 نفر از فعالان و نخبگان عرصه گردشگری با رویکرد تعالی بخش برگزار شد.

فرمانده نوپو یگان های ویژه پاسداران فراجا گفت: با انجام اقدامات پلیسی، محل اختفاء متهمان شناسایی و طی یک عملیات مشترک پلیسی، تعدادی از اراذل و اوباش سابقه دار در جنوب تهران همراه با انواع موادمخدر و سلاح که در مخفیگاه آنها بود، دستگیر شدند.

رئیس پلیس راه کشور گفت: مردم از سرعت‌کاه‌های غیراستاندارد گلایه دارند اما هرجایی سرعت‌کاه استاندارد ایجاد کردیم، به‌گونه‌ای که خودرو به‌راحتی با سرعت 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت از آن عبور می‌کند، مردم گلایه نداشته‌اند.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حاشیه آیین امضای 11 قرارداد و موافقت‌نامه در روز پایانی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز از همکاری با شرکت پالایش نفت اصفهان به منظور ساخت رآکتور جداکننده گازهای همراه به‌روش جذب آمینی خبر داد.