سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی از تولید بیش از 70 درصد مواد اولیه دارویی در داخل کشور خبر داد و گفت: داروهای ایرانی از لحاظ اثربخشی با نمونه‌های خارجی برابری می‌کنند.

جشن بزرگ ویژه روز دختر با عنوان «فردامون» روز دوشنبه (24 اردیبهشت‌ماه) با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مدیران شهری و بیش از 3هزار دانش آموز دختر در مجموعه شهید شیرودی برگزار شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 1073 مدرسه کانکسی با بیش از 10 دانش‌آموز تا مهر امسال جمع‌آوری می‌شوند.

دانشگاه صنعتی شریف میزبان رویداد ملی فضایی بود. این رویداد با هدف آماده‌سازی دانشجویان برای حضور در مدرسه تابستانی فضایی روسیه برگزار شد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از رونمایی سامانه سؤالات پرتکرار (FAQ) در شهرداری تهران خبر داد.

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه از دستگیری چهار نفر از افرادی خبر داد که سؤالات آزمون وکالت را فروخته و در اِزای آن مبالغ قابل توجهی را دریافت کرده بودند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: 148 پرونده مجموعاً با 2 هزار نفر خواهان از اقشار مختلف مردم تشکیل شده که منجر به صدور 126 حکم علیه دولت آمریکا شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: واقعیت این است که در حال حاضر در حوزه اجتماعی کانون‌های معتادین وجود ندارد، در زمینه کودکان کار نیز اقدامات بزرگی انجام شده است.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: دهک‌بندی خانواده‌های دارای فرزند طیف اوتیسم، در مقایسه با دهک‌بندی سایر خانواده‌ها، با چالش‌ها و موانع متعددی روبرو است. علی‌رغم برنامه‌ریزی‌ها برای انجام این دهک‌بندی، تاکنون این امر به طور کامل عملیاتی نشده است.

دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: از بین 7000 متقاضی جذب هیئت علمی، 275 نفر انتخاب شدند.

رئیس سازمان غذا و دارو بالاترین میزان مصرف تجهیزات پزشکی را مربوط به گروه قلب، عروق و ارتوپدی اعلام کرد.

رئیس دادگستری استان هرمزگان گفت: پروژه انتقال فاضلاب بندرعباس تا اوایل 1404 نهایی می‌شود و شیر لوله فاضلابی که به خلیج فارس ریخته می‌شود، مسدود خواهد شد و آب فاضلاب در این لوله به صنایع غرب منتقل شود.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از اتمام عملیات اجرایی شبستان حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با همت مهندسان و استادکاران ایرانی خبر داد.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه میانگین کاری رزیدنت‌ها 300 تا 400 ساعت در ماه است؛ گفت: حقوق رزیدنت‌ها الان حدود 12 میلیون تومان است در حالی که حداقل حقوق دستیاران باید 20 تا 25 میلیون تومان باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به ظرفیت مددجویان در مجموعه آسایشگاه کهریزک گفت: امداد آمادگی همکاری برای ایجاد اشتغالزایی و توانمندسازی مددجویان را دارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه وقتی مبحثِ 92 هزار میلیارد تومان مطرح شد پرونده آن به قوه قضاییه ارجاع نشده بود، گفت: وقتی پرونده ارجاع شد و تحقیقات ابتدایی صورت گرفت، یقین حاصل شد که آن مبلغ و عدد مطروحه درست نیست.