سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

شکیبا محبی‌تبار، دبیر ستاد ملی جمعیت در نشست خبری دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با بیان اینکه این رویداد شنبه هفته آینده 29 اردیبهشت ماه با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد، به تشریح اقدامات دولت سیزدهم در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت.

معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران از تسویه بدهی به بانک‌ها در سال 1401 و 1402 خبر داد.

رئیس اداره وکالت تخصصی مرکز وکلای قوه قضاییه درباره هزینه‌های شروع به کار در حوزه وکالت گفت: در شهری همانند تهران حدود یک میلیارد تومان سرمایه اولیه لازم است بنابراین وکیل تازه‌کار مجبور است هزینه‌های گزافی را از مردم بگیرد.

به دنبال قتل زن میانسال با ضربات مهلک چاقو در شرق تهران، یک سناریوی جنایی مقابل تیم تحقیق قرار گرفت.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: جنایت‌ها در نوار غزه و تحولات دانشگاه‌های غربی ویترینی از نقض حقوق بشر را پیش چشم مردم قرار داده است که باید در هفته حقوق بشر آمریکایی برجسته شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به پاسخگویی سامانه 190 به مردم درباره کمبودهای دارویی، گفت: مردم می‌توانند در مدت‌زمان کوتاهی داروی مورد نظر خود را در سامانه تیتک جستجو کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: تاکنون 45 نفر در این خصوص تفهیم اتهام شده‌اند و از تعداد بیشتری نیز تحقیقات به عمل آمده است؛ همچنین در روز گذشته در رابطه با پرونده مزبور دو وزیر سابق احضار شدند.

رئیس پلیس راهور فراجا از افراد بی‌تفاوت به موضوعات ترافیک خواست تا با حساسیت نسبت به این موضوع به مسئولیت خود در کاهش تصادفات رانندگی عمل کنند.

رئیس جمهوری شش طرح توسعه ارتباطات روستایی، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، نسل پنجم تلفن همراه، توسعه ظرفیت شبکه انتقال، شبکه IP ملی و افزایش حضور نقاط شرکت ارتباطات زیرساخت را افتتاح کرد.

24 معلم جهادگر از سراسر کشور امروز معرفی و تقدیر شدند.

در جریان جلسه امروز گزارش تفریغ بودجه سال 1401 مورد بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که عدم حضور شهردار در این جلسه مورد نقد برخی از اعضای شورای شهر تهران بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساخت 7 هزار مدرسه در دولت سیزدهم گفت: معلمان جهادی در کشور معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مصلی و نمایشگاه بین‌المللی محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌ها نیست.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ان‌شاءالله به‌زودی 2 هزار سایت دوربین جدید تا شهریورماه به جاده‌های کشور اضافه می‌شود تا تخلفات توسط پلیس هوشمند بررسی‌شود. همچنین نیاز پلیس به پایگاه‌های بیشتر نیز بررسی می‌شود.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در طرح حمایتی صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان، تا 100 میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی و با معرفی‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس قرارگاه جهادی 2020 محله گفت: 874 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل با کد ملی شناسایی شده‌اند و در قرارگاه جهادی محله 2020 برای بازگرداندن آنها به مدرسه تلاش می‌شود.