چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

نخستین گروه زائران عمره مفرده از بامداد روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه عازم سرزمین وحی می‌شوند.

با پیگیری شورای شهر تهران و همراهی وزرات کشور، سرانجام مشکل واگن‌های وارداتی از چین حل شد و در ماه‌های آتی واگن‌های جدید وارد چرخه خدمت‌رسانی خواهند شد.

در سایه غفلت مسئولان، برخی کافه‌ها در تهران اقدام به سرو "قلیان اکسیژن" می‌کنند که بنابر اعلام مسئولان وزارت بهداشت این قلیان می‌تواند ضررها و خطرات جسمی بسیار شدیدی برای جوانان داشته باشد.

بهره‌گیری از روش‌های علم باستان‌شناسی در پرونده‌های جنایی که رویکردی نوین در علم باستان‌شناسی است، برای نخستین بار در کشور از سوی پژوهشگران گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران مورد بررسی قرار گرفت.

مرد جوان در جریان یک درگیری خیابانی در محله مجیدیه هدف ضربه چاقو قرار گرفت و به قتل رسید.

پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز دچار حادثه‌ای مرگبار شد.

نخستین رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی "کاگنوپل" با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی خردادماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

مرکز اطلاع رسانی پلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: لینک‌های منتشره در خصوص ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از جانب پلیس نیست.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک در کشور ما 4 برابر استاندارد جهانی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از اجرایی شدن طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی برای آموزش سبک زندگی سالم به دانش آموزان در مدارس 10 استان کشور خبرداد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از امضای پیش قرارداد زباله‌سوز 6 هزار تنی در طی ماه جاری خبر داد.

مرد میانسالی که در درگیری صف نانوایی محله ابوسعید گوش یک پسر 24 ساله را گاز گرفته و قسمتی از آن را کنده بود، دستگیر شد.

دانشمند جوان دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی شریف با همکاری دانشگاه علم و صنعت هنگ‌کنگ تحقیقات جالبی در رابطه با ریزمکانیک کششی آلیاژ حافظه‌دار مس طلا روی انجام داد.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) روز پنجشنبه اعلام کرد تعداد شرکت‌های هوش مصنوعی (AI) در چین از 4500 فراتر رفته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: به منظور رفع چالش‌های پیش روی پرستاران "بسته ماندگاری پرستاران" که شامل رفع مشکلات رفاهی، معیشتی و تحصیلی این قشر فداکار است، نهایی شده است.

ماه‌هاست که نتوانستم گوشت بخرم، چند روز گذشته که به فروشگاه رفتم فقط توانایی خرید "گردن مرغ" برای سه فرزندم داشتم؛ این بخشی از صحبت بابای مدرسه‌ای است که با حقوق 10 میلیون تومانی، دیگر چرخ زندگی‌اش حتی به سختی هم نمی‌چرخد!