چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که درمان هپاتیت سی در کشور رایگان شده است؛ از تخمین وجود 200 هزار بیمار مبتلا به این ویروس در کشور خبر داد.

در سال‌های 1399 تا 1401 صادرات شرکت‌های دانش بنیان با رشد حدود 100 درصدی در هر سال از 296 میلیون دلار به هزار و 132 میلیون دلار افزایش یافته است.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به موضوعات مختلفی از جمله عدم ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، وضعیت آبیاری فضای سبز و... پرداختند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری و سهیم کردن مردم در آنها هستیم، گفت: امسال شاهد اتفاقات خوبی در خصوص بهره‌مندی بیش از پیش از ظرفیت‌های بورس خواهیم بود.

طبق نرخنامه سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار قیمت انواع میوه اعلام شد.

معاون سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین المللی گفت: این سازمان از متخصصان خارج از کشور که قصد تاسیس شرکت دانش بنیان در ایران دارند حمایت مالی و زیرساختی می کند.

رئیس فرهنگستان زبان گفت: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می خوانند اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند‌.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی به حجاب و عفاف توجه کنند، همچنین در مدارس غیردولتی در حوزه مباحث تربیتی و پرورشی کنشگری فعال داشته باشید.

داورپناه: تصویر تحجری این است که فکر کنیم یک زن داریم و یک مرد که این‌ها ویژگی‌های مشترک انسانی هم دارند، نه اینکه ما انسان‌هایی داریم که یکسری‌ها زن شدند و یکسری‌ها مرد. تمایز میان دو جنس حداقلی است ولی باید بر این حداقل‌ها پای فشرد و ذات گرا بود.

دانشمندان با کمک تلسکوپ فضایی هابل و همکاری مردم عادی، 1031 سیارک جدید را در منظومه شمسی کشف کردند. برای یافتن این سیارک‌ها، محققان 37000 تصویر هابل را که در طول 19 سال ثبت شده بود، بررسی کردند

وکیل فرانسوی حامی فلسطین با اشاره به اینکه آشکارترین مصداق نسل‌کشی در غزه، قحطی تحمیلشده از سوی رژیم صهیونیستی است، گفت: شکایت‌های مکمل از اسرائیل می‌تواند روند محکوم کردن آن را در محاکم بین‌المللی تسهیل کند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در مورد اتوبوس‌های برقی داخلی فکر نمی‌کنم تا پایان امسال هم بتوانند این اتوبوس‌ها را بسازند تا در اختیار قرار بگیرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 از روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه خبر داد.

در جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، بهای خدمات فرهنگی و هنری در مجموعه‌های وابسته به اداره کل بانوان و سازمان فرهنگی و هنری بررسی شد.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری اردوی راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان اکنون در لبه پرتگاه مهاجرت قرار دارند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان و حقوق معلمان خرید خدمات تا پایان اردیبهشت ماه جاری خبر داد.