چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو از تخصیص 7 هزار میلیارد تومان برای ماه فروردین بابت اجرای طرح دارویار خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: آمار ورودی دستیاری برخی رشته‌های تخصصی مانند اطفال، بیهوشی و طب اورژانس بسیار نگران‌کننده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز 31 هزار و 391 میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق در سال 1402 خبر داد و گفت: این میزان واریزی نسبت به مدت مشابه سال 1401 حدود 35 درصد رشد داشته است.

سخنگوی شورای شهر تهران از برگزاری جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته در روز یکشنبه (نهم اردیبهشت‌ماه) به مناسبت روز ملی شوراها، خبر داد.

نوسازی و بهینه‌سازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران آغاز شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که درمان هپاتیت سی در کشور رایگان شده است؛ از تخمین وجود 200 هزار بیمار مبتلا به این ویروس در کشور خبر داد.

در سال‌های 1399 تا 1401 صادرات شرکت‌های دانش بنیان با رشد حدود 100 درصدی در هر سال از 296 میلیون دلار به هزار و 132 میلیون دلار افزایش یافته است.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به موضوعات مختلفی از جمله عدم ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، وضعیت آبیاری فضای سبز و... پرداختند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری و سهیم کردن مردم در آنها هستیم، گفت: امسال شاهد اتفاقات خوبی در خصوص بهره‌مندی بیش از پیش از ظرفیت‌های بورس خواهیم بود.

طبق نرخنامه سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار قیمت انواع میوه اعلام شد.

معاون سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین المللی گفت: این سازمان از متخصصان خارج از کشور که قصد تاسیس شرکت دانش بنیان در ایران دارند حمایت مالی و زیرساختی می کند.

رئیس فرهنگستان زبان گفت: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می خوانند اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند‌.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی به حجاب و عفاف توجه کنند، همچنین در مدارس غیردولتی در حوزه مباحث تربیتی و پرورشی کنشگری فعال داشته باشید.

داورپناه: تصویر تحجری این است که فکر کنیم یک زن داریم و یک مرد که این‌ها ویژگی‌های مشترک انسانی هم دارند، نه اینکه ما انسان‌هایی داریم که یکسری‌ها زن شدند و یکسری‌ها مرد. تمایز میان دو جنس حداقلی است ولی باید بر این حداقل‌ها پای فشرد و ذات گرا بود.

دانشمندان با کمک تلسکوپ فضایی هابل و همکاری مردم عادی، 1031 سیارک جدید را در منظومه شمسی کشف کردند. برای یافتن این سیارک‌ها، محققان 37000 تصویر هابل را که در طول 19 سال ثبت شده بود، بررسی کردند