چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

پژوهشگاه فضایی ایران در سال 1402 با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌های ثریا، مهدا و پارس 1 و عملکرد بی‌نقص آنها در مدار، گامی بلند در مسیر پیشرفت و اقتدار ملی برداشت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در رابطه با احداث آرامستان‌های جدید در پایتخت گفت: دو نقطه در تهران مورد بررسی قرار گرفته که از نظر شهرداری تهران شرایط خوبی دارد؛ یک نقطه در شرق و نقطه دیگر در غرب تهران است.

فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان‌سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال 1403 از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.

دانشمندان یک سیاهچاله غول‌پیکر کشف کرده‌اند که نه تنها بزرگ‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای در کهکشان ما بلکه به طرز شگفت‌انگیزی به ما نیز نزدیک است! این سیاهچاله عظیم که تنها 2000 سال نوری با زمین فاصله دارد، یکی از نزدیک‌ترین سیاهچاله‌های شناخته شده است.

معماری محیط، نقشی اساسی در جذب، حفظ و انگیزش نخبگان ایفا می‌کند. محیطی که خلاقیت، نوآوری و کار تیمی را تشویق می‌کند، می‌تواند به جذب و حفظ افراد با استعداد کمک کند.

رئیس جهاد دانشگاهی از ابلاغ تأسیس شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور قدردانی کرد و گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و دیگر بخش‌های فرهنگی جهاددانشگاهی آماده تحقق اهداف این شهر جهانی هستند.

دوره آموزشی بین‌المللی تعیین سطح و نوع کشت محصولات کشاورزی توسط متخصصان مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران برای کشورهای عضو ایزنت (شبکه بین‌الدولی اسلامی در علوم و فناوری فضایی (ISNET)) برگزار شد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از بیمارستانی در حال ساخت در نایروبی پایتخت کشور کنیا بازدید کرد. در جریان این بازدید مقرر شد تجهیزات این بیمارستان به همت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی تامین شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود 600 هزار تومان برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌های کشور تامین شده و افراد شامل این طرح می‌توانند از امروز اقدام به خرید کنند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی کشورمان برای تامین نیاز‌های فناورانه کنیا با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی خبر داد و گفت: صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا حمایت می‌کند.

پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.

فضاپیمای سرنشین‌دار Shenzhou-18 بر فراز موشک ماهواره‌بر Long March-2F در مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین به فضا پرتاب می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آمادگی تهران برای انتقال تجربه در زمینه تأمین واگن و وسایل حمل و نقل برقی به سایر کلان‌شهرها خبر داد.

دانش‌آموزان از 30 اردیبهشت باید در امتحانات نهایی شرکت کنند، در این مطلب توصیه‌های کلیدی به دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات نهایی و نحوه طراحی سوالات ارائه شده است.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.