چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در پاسخ به اظهارات اخیر رئیس محترم شورای شهر تهران درباره تأخیر قرارداد تأمین 791 دستگاه واگن متروی تهران، مواردی را در زمینه تحول ریلیِ دولت سیزدهم با محوریت وزارت کشور اعلام کرد.

سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر و تاکید کرد: رژیم منحوس و ایادی آن بویژه دولت تروریستی آمریکا که این تنبیه و هشدار متوجه آنهاست بدانند دیگر زمان بزن و در رو نیست.

شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان طی پیامی از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران تقدیر کرد.

به دنبال مشاجره لفظی زن و مرد جوان، زن جوان با ضربات چاقو در یکی از خیابان‌های محله گاندی به قتل رسید؛ تحقیقات گسترده برای دستگیری عامل این جنایت آغاز شده است.

مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی تا 31 فروردین تمدید شد.

یک روز پس از اجرای طرح پلیس برای برخورد با کشف حجاب که از شنبه 25 فروردین ماه آغاز شد، فرماندهی انتظامی کل کشور با صدور اطلاعیه‌ای از مردم و به خصوص زنان برای همکاری در اجرای این طرح قدردانی کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور بیان کرد: سال گذشته قریب به هفت هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات اعتبار مالیاتی به شرکت ها داده شد که معادل یک و نیم برابر کل بودجه معاونت علمی است

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی امسال در پارک فناوری پردیس ایجاد خواهد شد که این مرکز در شروع، ظرفیت امکان جذب بیش از 100 فناور برتر را با شرایط مناسب کاری و استخدامی خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو از رفع انحصار تامین فاکتور 8 و نزدیک شدن به خودکفایی در تولید این دارو، خبر داد.

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید ماده ایمن ساز ضدرسوب شده‌اند که می‌تواند سالانه 200 هزار میلیارد تومان از هزینه‌های خوردگی، رسوب و زنگ در انواع خودرو، تأسیسات و نیروگاه‌ها را به کشورمان کاسته و مانع از آلودگی محیط زیست شود.

تنقلات ناسالم بخش عمده‌ای از غذای مصرفی روزانه افراد را تشکیل می‌دهد اما راهکارهای ساده‌ای برای کاهش مصرف این تنقلات و جلوگیری از افزایش وزن وجود دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از آماده باش نیروهای امدادی این جمعیت در 5 استان در پی اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران خبر داد.

محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی و ساخت سیستم نوین آب‌شیرین‌کن خورشیدی به روش رطوبت‌زنی - رطوبت‌گیری مجهز به پمپ حرارتی شدند.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان از تصویب و ابلاغ "شیوه‌نامه شناسایی، رشد و تعالی صاحبان استعدادهای برتر ادبی، هنری و مهارتی در مسیر نخبگی" خبر داد.

در پی انتشار مطالبی در جهت برهم زدن امنیت روانی جامعه و متلاطم کردن فضای اقتصادی کشور پس از عملیات موفقیت‌آمیز و غرور آفرین شب گذشته نیرو‌های مسلح کشور علیه رژیم صهیونیستی، دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اعلام جرم کرد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به تشریح تمام محدودیت‌های اعزام حجاج به سرزمین وحی پرداخت و گفت: زائران دیالیزی هم برای اولین سال به حج مشرف نمی‌شوند.