چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان عایق‌های سیلیکونی خطوط انتقال برق فشار قوی را طراحی و تولید کردند که این محصول می‌تواند تا 80 درصد از قطعی‌های ناخواسته در خطوط انتقال برق جلوگیری کند.

همزمان با عملیات «وعده صادق» از خاک جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، پویش «از خاک وطن نمی‌گذرم» در فضای تبلیغات پایتخت اکران شد.

سخنگوی شورای شهر تهران از اعمال افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل از ابتدای اردیبشهت‌ماه سال جاری خبر داد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از پلمب 452 خانه پلاک قرمز در تهران خبر داد.

میانگین سن فوت‌شدگان در کشور بر اساس اعلام مرکز رصد جمعیت کشور برابر با 66.2 سال است.

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند باغ‌ها را گرده‌افشانی کند. تکنولوژی ساخت این پهپاد تنها در انحصار کشور آمریکا بوده است.

یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجتماعی راه‌اندازی قرق‌های شکار برای واگذاری بیش از 45 قرق اختصاصی جدید به بخش خصوصی تلاش می‌کند!

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند دستگاه طیف‌سنج نوری را برای تعیین غلظت مواد محلول در آب و پساب طراحی و بومی‌سازی کنند.

متخصصان یک شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دستگاه تمام خودکار تعمیر و بازسازی نمایشگر تلفن همراه را بومی‌سازی کردند.

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان با توجه به نیاز مبرم صنعت شیلات کشور، موفق به تولید خوراک ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در کشور شدند.

شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگیر شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت 168 نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران، گفت: در تصادفات هفته گذشته 1594 نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم در بیشتر روزهای سال قابل مشاهده باشد.

طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و افزایش سطح برداشت تا 300 درصد بر واحد سطح به جریان افتاد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.