چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مجرمان سایبری دائماً روش‌های جدیدی برای نفوذ به سیستم‌ها، سرقت اطلاعات و انتشار بدافزار ابداع می‌کنند. به عبارتی، پیچیدگی و پویایی تهدیدات سایبری روز به روز در حال افزایش است. در این گزارش، 10 کشور قدرتمند و ضعیف در حوزه امنیت سایبری معرفی خواهند شد.

مرحله اول طرح فجرانه از 18 بهمن 1402 آغاز شد. مرحله دوم آن از 20 اسفند تا 18 فروردین ماه 1403 ادامه داشت و مرحله سوم نیز از 20 فروردین آغاز شده و تا 18 اردیبهشت 1403 ادامه خواهد یافت.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی 79 مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال 1401 خبر داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشتر دنبال خواهد کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات 12 ساله تملکات ملکی پروژه رود دره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیشرفت این پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود کرده است.

به دنبال قتل مرد معتاد با ضربات متعدد چاقو در شرق تهران، یک سناریوی جنایی مقابل تیم تحقیق قرار گرفت.

ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه از 28 فروردین آغاز می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نوسازی ساختمان‌های فرسوده در تهران و کشور گفت: در کشور شاهد تعداد زیادی از ساختمان‌های فرسوده هستیم و با این شکل، خطر زلزله بیخ گوشمان است.

محققان ماده‌ای ساخته‌اند که پتانسیل افزایش چشمگیر کارایی پنل‌های خورشیدی را دارد؛ سلول‌های خورشیدی با بازده کوانتومی خارجی 190 درصدی تست شدند!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از سقوط مرگبار یک کارگر به عمق 70 متری چاهی در جنوب تهران خبر داد.

تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی به پروژه پارکینگ طبقاتی حرم عبدالعظیم حسنی اشاره کرد و گفت: از مجموعه شهرداری تهران و قرارگاه خاتم درخواست می‌شود که این پروژه هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به اینکه سال گذشته 14 تقاطع بزرگراهی در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده است، گفت: برنامه پیش‌بینی شده برای سال جاری، بهره‌برداری از 26 تقاطع خواهد بود.

توافق‌نامه توسعه زیست بوم دانش‌بنیان، فناور و کار آفرین در حوزه امنیت غذایی در قالب ایجاد و راه‌اندازی مجتمع‌های الگویی دانش‌بنیان در حوزه گلخانه و شیلات بین دفتر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی معاونت علمی و بنیاد تعاون زندانیان امضا شد

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان علاوه بر ارائه خدمات تست و آزمون در زمینه ارزیابی کیفی فرآورده‌های پلیمری با تولید پوشش‌های خوراکی، زمینه را برای ماندگاری محصولات غذایی فراهم کردند.