چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

روسیه قصد دارد تا پایان سال 2024 بیش از 100 فضاپیما را به فضا پرتاب کند.

پژوهشگران دانشکدگان علوم و فناوری‌های میان‌رشته‌ای دانشگاه تهران موفق به ساخت نانو بیوسنسوری شدند که می‌تواند به تشخیص ساده و سریع بیومارکر CRP و IL- 6 در بیماری سپسیس کمک کند.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: امسال بودجه مناطق به 25 هزار میلیارد تومان رسیده است و با توجه به اینکه عموما بودجه سرمایه‌ای تحول‌آفرین است و مدنظر قرار دارد؛ ردیف بودجه مناطق رشد 2 برابری را تجربه کرده است.

دبیر کمیته شیر وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به توزیع 160 میلیون پاکت شیر در مدارس در سال 1402 گفت: تا پایان اردیبهشت 15 نوبت شیر در مدارس توزیع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، از تمامی دانشگاه‌های دولتی دارای گرایش‌های حمل و نقل یا راه و ترابری دعوت کرد تا در مطالعات بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران مشارکت کنند.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 59 تن مواد پتروشیمی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از 3 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

شبکه شاد اعلام کرد: هرگونه پیام برای دریافت نام و نام‌خانوادگی و شماره تلفن همراه مخاطبان کلاهبرداری و از سوی افراد متخلف است.

پروژه درخت علم و فناوری فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در حوزه‌های مهندسی فضایی، مدیریت، علوم فضایی، کاربرد و بهره‌برداری تدوین شده است که این پروژه راهنما و چارچوبی برای همکاری‌های پژوهشی مورد نیاز با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی است.

معاون وزیر دادگستری ایران از «راهبرد ملی مقابله با فساد» و «لایحه استرداد دارایی‌ها» به عنوان دو موضوع مهم در دستور کار کشورمان خبر داد.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: تا روز گذشته (23 فروردین‌ماه) بر اثر تصادفات چند روز اخیر 101 نفر از هموطنان ما جان خود را در معابر شهری و جاده‌ها از دست دادند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از کاهش 67 درصدی کمبودهای دارویی در سال 1402 خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از قرارگیری حدود 62 تا 64 درصد مساحت کشور روی گسل خبر داد.

پس از مدتی برای کارگری به ایران آمدم و خیلی اتفاقی متوجه شدم که مقتول به همراه یکی از دوستان مشترکمان در یک ساختمان در محله دربند کار می‌کنند که...

محققان مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) از هوش مصنوعی (AI) برای بهبود تصویربرداری نسل بعدی از سلول‌های پشت چشم استفاده کرده‌اند. به گفته محققان، با هوش مصنوعی، تصویربرداری 100 برابر سریع‌تر است.

9 نفر از کارگران یک کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز که معتادی را هدف ضرب و جرح مرگبار قرار داد بودند، دستگیر شدند.