چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی تهران بزرگ از دستگیری متهمان زورگیری در اتوبان صدر خبر داد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت نام رسمی واجدین شرایط از 15 اردیبشهت ماه آغاز می‌شود و مشمولان باید 2 ماه پیش از شروع خدمت، ثبت‌نام انجام دهند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه 27 فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود 37 درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و 47 درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

سازمان سنجش از فرصت دوباره برای ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور خبر داد.

با دستور رییس‌جمهور شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و سایر دستگاه های ذی ربط تاسیس می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در سال 1402، 100 درصد کاغذ و مقوای مورد نیاز کتاب‌های درسی تولید داخل بود.

دبیر علمی کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران با اشاره به وجود بیش از 5000 آزمایشگاه تشخیص پزشکی در کشور، از انجام سالانه 500 میلیون آزمایش در این آزمایشگاه‌ها خبر داد.

شهردار منطقه 17 با اشاره به احداث و بهره‌برداری از 3 میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه و تره‌بار جوانه، آذری و فدک در سال جاری بهره‌برداری خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک در هجدهمین رویداد رقابت‌های استارتاپی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: این ستاد آمادگی دارد تا از کسب و کارهای آنلاین دارای TRLسطح 3 یا بالاتر و مبتنی بر هوش مصنوعی تا سقف یک میلیارد تومان حمایت کند.

یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسریع می‌کند. این محصول برای بدن انسان و محیط زیست بی ضرر است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال جاری تعداد 20 باغ در مناطق مختلف تهران تملک و به عنوان بوستان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.