چهارشنبه 11 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از افزایش 40درصدی مستمری و واریز حقوق ماهانه تمام مستمری‌بگیران این صندوق بیمه‌ای خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رفع فیلتر برخی سرویس‌ها در روزهای آینده خبر داد.

رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: متهم که زنی جوان بود با ایجاد چندین صفحه جعلی دست به انتشار تصاویر خصوصی داماد در شب عروسی وی زده بود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

سازمان ملی استاندارد طی نامه‌ای درخواستی تبعیض‌آمیز درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در این سازمان را از دیوان عدالت اداری تقاضا کرده بود که این درخواست مورد پذیرش دیوان قرار نگرفت.

نخستین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور با نام "امیدینو" و با حمایت بانک سپه افتتاح شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سه پیشنهاد برای جبران تعطیلات اخیر مدارس گفت: یکی از پیشنهادات بازگشایی مدارس در روزهای پنج‌شنبه است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: بازار پرندگان فریدون‌کنار برای همیشه تعطیل شده و از ابتدای سال تاکنون هیچ فعالیتی نداشته است اما لازم است دستگاه‌های ذ یربط اجازه فروش غیرمجاز پرندگان مهاجر را در کنار خیابان ندهند.

نشست مشترک هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به منظور رفع چالش‌های موجود در تکمیل زنجیره مطالعاتی و بهره‌برداری از آب‌های ژرف در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

یک تیم علمی روشی ابداع کرده‌اند که از نانوذرات لیپیدی برای تحویل رشته‌های اسید ریبونوکلئیک پیام‌رسان یا mRNA در داخل چشم استفاده می‌کند. برای درمان نابینایی از mRNA برای ایجاد پروتئین‌هایی استفاده می‌شود که ویرایش جهش‌های ژن بینایی را انجام می‌دهد.

رئیس بیمارستان مردم، با اشاره به انجام سالانه بیش از 1000 زایمان طبیعی در این بیمارستان، از کسب درجه یک اعتباربخشی کشوری در "بیمارستان مردم" نیز خبر داد.

رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با ممانعت ساختمان‌های بلندمرتبه از ورود باد توضیح داد.

شهردار تهران نسبت به چرایی عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران واکنش نشان داد و گفت: اسامی این ساختمان‌ها را به مراجع قانونی ارسال و برخی از ساختمان‌ها را نیز پلمب کرده‌ایم.

شهردار تهران آخرین وضعیت ورود 630 دستگاه ون به پایتخت را اعلام کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 50 دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران خبر داد.

ستاد نانو گزارش صنعتی با موضوع "کاربرد فناوری نانو در تولید صنعتی پانسمان‌ها و زخم‌پوش‌ها" را منتشر کرده است که در آن جزئیات مربوط به کاربرد برخی نانومواد در تولید صنعتی پانسمان‌ها و زخم‌پوش‌ها تشریح شده است.