چهارشنبه 11 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را احاطه کرده که ترک تحصیل معمولی‌ترین آنهاست، خشونت، اعتیاد، کودک کار، فرار از خانه، بزهکاری، کودک‌آزاری و... آسیب‌های پرخطری هستند که دانش‌آموزان بسیاری را احاطه کرده است

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیدا کردن جفت به معنی همسرگزینی برای امید نیست؛ ما با بلژیک مذاکره کردیم و به دنبال این هستیم که یک درنا ماده را با امید هم مسیر کنیم و از این طریق کریدور ایران را احیا کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: من امیدوارم چهارشنبه لیست در اختیارمان باشد، ولی تا شنبه فرصت می‌دهیم که شهرداری لیست را براساس تکلیف قانونی که باید گزارش عملکردش را به شورا بدهد به‌روز کند تا لیست را بر اساس وعده و حقوق شهرندی اعلام کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری از اختصاص 67 وام قرض‌الحسنه 5000 میلیون ریالی با بازپرداخت دوساله برای بانوان فناور حاضر در نمایشگاه توانمندی‌های فناوری و نوآوری بانوان ایرانی خبر داد.

با رأی دیوان عدالت اداری، ارائه اظهارنامه مالیاتی صفر به منزله تسلیم اظهارنامه مالیاتی مطابق مقررات قانونی مربوط تلقی نمی‌شود و می‌تواند مشمول جریمه شود.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز بار دیگر به موضوع آلودگی هوا، موضوع استانداردسازی خودروها و کیفیت سوخت پرداختند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه گازوئیل، نفت کوره و گاز طبیعی استاندارد اجباری را ندارند، گفت: آسانسور ساختمان شورای شهر تهران نیز استاندارد نیست و اگر به این شکل باشد ما مجبور هستیم آن را پلمب کنیم.

سهم فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در لایحه پیشنهادی بودجه سال 1402، مشخص شد.

کارشناس روابط عمومی مرکز اورژانس تهران با اشاره به مسمومیت 490 شهروند تهرانی با گاز مونوکسید کربن در دی‌ماه، گفت: 14 نفر از شهروندان تهرانی بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

رئیس انجمن سرطان‌های زنان ایران با بیان اینکه مهم‌ترین عوامل مستعدکننده ابتلا به سرطان "دهانه رحم"، مصرف سیگار و داشتن رفتارهای جنسی پرخطر است؛ گفت: این نوع سرطان در صورت وجود برنامه غربالگری، قابل پیشگیری است.

دادستان تهران در خصوص تخلف مدیران یکی از بانک‌های کشور در پایتخت، گفت: کیفرخواست مدیر و چهار کارمند بانکی به اتهام اهمال و قصور در انجام وظیفه صادر شد.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از رشد چند برابری جذب نخبگان در هیئت علمی دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: با این روند امیدواریم در سال آینده 100 تا 200 نخبه با مساعدت وزارت علوم، عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها شوند.

مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو گفت: بسیاری از شرکت‌هایی که در این کارخانه حضور دارند، اگر محصولی داشته باشند در تلاش هستیم که تا سقف یک میلیارد تومان به صورت "گرند" در اختیار آنها بگذاریم تا بتوانند MVP اولیه (حداقل محصول) را تولید کنند.

رویداد "دوشنبه‌های استارت‌آپی" و "پیوند" در حوزه کشاورزی هوشمند با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود. 16 استارت‌آپ فعال در حوزه کشاورزی هوشمند طرح‌های خود را به سرمایه‌گذاران خطرپذیر معرفی خواهند کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1402 با بیان این‌که بودجه درنظر گرفته شده برای اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع کافی و به میزان 46 هزار میلیارد تومان است؛ بر ضرورت رفع نواقص اجرای این دو برنامه تأکید کرد.