پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به تسنیم گفت: رکود اقتصادی، تورم شدید سال‌های اخیر و نیز وضعیت معیشتی باعث شده تا درخواست اصلاح تعرفه حق‌التحریر دفاتر اسناد را پیش از موعد قانونی ارائه دهیم که در روند اجرا قرار دارد.

امروز سالگرد درگذشت زنده‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی؛ مؤسس و بنیانگذار پژوهشگاه رویان است. توسعه دانش سلول‌های بنیادی، ایجاد مراکز پیشرفته درمان ناباروری و... مدیون تلاش‌های مجاهدانه وی در سپهر علم و فناوری کشور است.

اخیراً در برخی بیمارستان‌های دولتی، پزشک متخصص برای جراحی به صراحت به بیمار خود می‌گوید: "باید تجهیزات مورد نیاز جراحی را از خودم خریداری کنی، در غیر این صورت، تو را جراحی نمی‌کنم!

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اجرای طرح «بهاران خدمت» در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران با به‌کارگیری از تمامی ظرفیت‌های موجود اجرایی و ستادی خبر داد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی گفت: اجرای طرح ساماندهی کودکان کار پیش از این 32 بار با شکست مواجه شده اما شهرداری تهران به دنبال اجرای طرح جدید جمع آوری و ساماندهی این کودکان در سه ماه آینده است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران از اجرای طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر با صدور دستور مقام قضایی خبر داد و گفت: تعداد 800 معتاد متجاهر محله‌های هرندی و شوش جمع‌آوری، غربال و جانمایی در مراکز شدند.

سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره گردبند الیزابت پیروز با بیان اینکه این عکس برای 20 روز پیش است، علت این مسئله را توضیح داد.

وزیر بهداشت گفت: سیاست ما کم کردن سفرها و قرنطینه مردم نیست و به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد کرده‌ایم که در هواپیما و اتوبوس و قطار و فضاهای بسته، مسافران حتماً از ماسک استفاده کنند.

مجموعاً 7 میلیون درخت کریسمس در انگلستان به سایت زباله منتقل می‌شوند که هر درخت به طور متوسط 16 کیلوگرم گاز متان تولید می‌کند که با محاسبه این عدد به رقم 112000 تن می‌رسیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: مدارس دوره متوسطه می‌توانند از ظرفیت روزهای پنج‌شنبه برای برگزاری امتحانات استفاده کنند و در اینباره مشکلی وجود ندارد.

علی رغم اقدامات انجام شده از سوی سازمان ثبت احوال جهت تسریع در صدور و توزیع کارت ملی هوشمند اما بسیاری از هموطنان بیش از 3 سال است که در انتظار دریافت کارت خود قرار دارند!

معاون سازمان سنجش از قطع اینترنت کشور در ساعات برگزاری کنکور با هدف جلوگیری از تقلب خبر داد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد در حالی ثبت‌نام قضات، وکلا و... در آزمون سردفتری را قانونی دانسته که قانون در موارد مختلف آن را ممنوع کرده است.

معاون انسانی اداره کل محیط زیست تهران گفت: گاز متان باید استحصال شده تا از رهاسازی آن جلوگیری شود. استحصال این گاز از نظر اقتصادی نیز به کشور کمک می‌کند و می‌تواند برای تولید برق استفاده شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخی از عابرین این ذهنیت را دارند که اگر تصادفی روی دهد، من مقصر نیستم که این طرز نگاه در برخی موارد اشتباه است. قانون‌گذار چندین بار اشاره کرده که عبور عابرین پیاده در عرض بزرگراه‌ها ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران جدیدترین وضعیت ترافیک معابر بزرگراهی و اصلی تهران در صبح روز چهارشنبه چهاردهم دی ماه را تشریح کرد.