پنج‌شنبه 12 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان حتی یک مدیر مدرسه تربیت نکرده است، گفت: معلمان باید توانایی پاسخ به ابهامات دانش‌آموزان را داشته باشند

شهردار تهران نسبت به به ژست طلبکارانه برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب در مسئله آلودگی هوای تهران گفت: آنها درباره آرزوهایی صحبت کردند که عرضه انجام آن را نداشتند و جز خنده حرف‌های آنها برای ما هیچی ندارد.

بازدید از مراکز علم و فناوری آنکارا و استانبول و آشنایی با زیرساخت‌های فناورانه این کشور از جمله مزیت‌های حضور در تور علم و فناوری ترکیه است که همه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در آن شرکت کنند.

مدیران برخی شرکت‌های تولیدکننده داروهای مقابله با سرطان بر حل مسائل و مشکلات بیماران مبتلا به سرطان و بیماری‌های صعب‌العلاج با همراهی خیران و خیریه‌ها تأکید کردند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از کشف 147 کیلوگرم تریاک در بزرگراه آزادگان خبر داد.

معاون تولیدی سازمان بازرسی در دیدار با مدیران سایپا و ایران خودرو با تاکید بر اینکه عرضه خودرو با روش قرعه‌کشی از سوی هر دو خودروساز بزرگ کشور ادامه یابد، گفت: شورای رقابت در سریع‌ترین زمان ممکن به وظیفه قانونی خود در خصوص قیمت‌گذاری خودرو عمل کند.

دو هفته‌ای است که «ارس» پلنگ 10 ساله باغ وحش مشهد دوباره حال ناخوشی پیدا کرده و تلاش ها برای نجات او از بیماری ادامه دارد، گوشه گیری این حیوان در قفس و تشنج های پی درپی آن موجب نگرانی فراوان دوستداران و فعالان محیط زیست شده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: برای بخشش جرائم مالیاتی باید معیارها روشن باشد و مشخص شود چرا جریمه یک مؤدی مالیاتی بخشیده می‌شود و جریمه مؤدی دیگری بخشیده نمی‌شود.

معاون قوانین مجلس درباره زمان اعمال رتبه‌بندی برای حدود 100 هزار نفر از معلمان مهرآفرین اظهار نظر کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما از روز اول که کار خود را شروع کردیم، به صراحت عنوان کردیم که قانون ایمنی زیستی مشکل دارد و باید تغییر کند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی 2 هفته‌ای مدارس در آذر گفت: ممکن است در قرارداد سرویس مدارس ذکر شده باشد "هزینه سرویس، ماهانه پرداخت شود" در چنین شرایطی، والدین می‌توانند به ازای روزهای تعطیل است، هزینه نپردازند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

معرفی الگوهای ناب و مصادیق ارزشی در عرصه‌های مهارت علمی، سیاسی و نظامی کشور از جمله دستاوردهایی است که آموزش و پروش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید بر روی آن برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشد.

براساس اعلام مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهیSID در سه سال گذشته 102 عنوان مقاله علمی با موضوع "سردار سلیمانی" در این پایگاه نمایه شده است که این مقاله‌ها 25 هزار و 784 بازدید و 16 هزارو 120 دانلود داشته‌اند.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: روزنامه حزب سیاسی که خودش متولی وضعیت فشل 4 سال قبل در شهر تهران است، خیلی اعتماد به‌نفس دارد که درباره آلودگی و ترافیک تهران صحبت کند، در صورتی که در این مسئله یک کارنامه واقعاً "زیر صفر" دارند!

یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران معتقد است که دلیل اصلی آلودگی هوا عملکرد فشل دستگاه‌هاست و ارجاع دادن آلودگی هوا به تحریم نوعی فرار از مسئولیت و دادن آدرس غلط به مردم است.