چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از تمام ظرفیت‌های داخلی استفاده کردیم تا پیروز به نحو مطلوب رشد کند و مرتب تحت نظر بهترین پزشکان و کارشناسان بود.

وزیر دفاع در واکنش به برگزاری رزمایش آمریکا به همراه برخی از کشورهای منطقه گفت: این رزمایش برای روحیه‌دهی به نیروهای آمریکایی است و تهدیدآمیز نمی‌باشد.

محرابیان وزیر نیرو گفت: در سفر رئیس‌جمهور به بوشهر پروژه آب شیرین‌کن به بهره‌برداری می‌رسد که آب شهرهای متعددی تامین خواهد شد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز با معافیت واحدهای مسکونی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از هزینه انشعاب و عوارض موافقت کردند.

ضرغامی وزیر گردشگری از برگزاری اولین جلسه ستاد سفر خبر داد و گفت: در آن جلسه بر رعایت قیمت‌ها و مقابله با گرانی تاکید شد.

نمایندگان مجلس با معافیت رسانه‌ها و مطبوعات از پرداخت مالیات در سال آینده موافقت کردند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: قوای سه گانه به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان توجه ویژه دارند و کارگروه‌های ویژه‌ای برای پیگیری این پرونده تشکیل داده‌اند و مسئولان امنیتی و انتظامی از ورود به موضوع تا برخورد ریشه‌ای با آن خبر داده‌اند.

زاکانی شهردار تهران گفت که بودجه شهرداری در سال جاری 120 درصد تحقق داشته که نسبت به سال گذشته افزایش 21 درصدی دارد.

نوری وزیر آموزش و پرورش خبر داد که در جلسه امروز هیات دولت تصمیم گرفته شد تا در مورد مسمومیت سریالی دانش‌آموزان با محوریت وزارت کشور جلسه‌ای تشکیل و اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.

رئیس مجلس در پاسخ به اخطار رئیس کمیسیون اقتصادی درباره اینکه مالیات بر خانه‌های لوکس نیازمند احکام دائمی است، از توافق مجلس و دولت برای ارائه لایحه جدید برای دائمی کردن برخی از قوانین خبر داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با رد ادعای غنی‌سازی 84 درصدی گفت: خط تولید ما 60 درصد است. کارشناسان آژانس هم در گزارش‌شان آوردند که تولید ما 60 درصد است.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در واکنش به اظهارات نماینده دولت درباره کاهش درآمد 42 هزار میلیارد تومانی قوه مجریه به دلیل یکی از مصوبات مجلس در لایحه بودجه سال آتی گفت: چنین صحبتی بارها مطرح شده که اساساً غلط و غیرکارشناسی است.

اسماعیلی گفت: علی‌رغم تلاش دشمنان برای خالی کردن جشنواره ها از حضور هنرمندان، هنرمندان حضور جدی در جشنواره‌ها داشتند.

نمایندگان مجلس که پیش از این در مصوبه‌ای خانه های لوکس بالای 20 میلیارد تومان را از پرداخت مالیات معاف کرده بودند، در مصوبه‌ای جدید، این دسته از خانه‌ها را نیز بار دیگر مشمول پرداخت مالیات کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در صورت اجرایی شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت، علاوه‌بر شفاف شدن آمار دقیق نیروی انسانی مشغول به کار ذیل سازمان‌های دولتی، از بروز انحرافات گسترده شرکت‌های تامین نیروی انسانی و هدررفت اعتبارات دولتی نیز جلوگیری می‌شود.

رزمایش پدافند پرتوی حامی 1401 با با سناریوی سقوط هواپیمای حامل مواد خطرناک در منطقه فشافویه تهران آغاز شد.