جمعه 28 اردیبهشت 1403

تشییع ماندگار شهید مقاومت

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تشییع ماندگار شهید مقاومت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنج‌شنبه با حضور در کنار پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند. سپس مراسم تشییع پیکر شهید مقاومت با حضور مردم در میدان آیینی امام حسین (ع) تهران برگزار شد و تا میدان شهدا ادامه پیدا کرد. در ادامه، پیکراین شهید با حضور سردار اسماعیل قاآنی در امامزاده صالح به خاک سپرده شد.

آیین تشییع پیکر مطهر شهید سید‌رضی موسوی روز پنج‌شنبه با حضور خیل عظیم و پرشور مردم در میدان آیینی امام‌حسین‌(ع) تهران برگزار شد‌. این مراسم از میدان امام‌حسین‌(ع) آغاز و تا میدان شهدا ادامه داشت‌. در ابتدای این مراسم هواپیمای حامل پیکر این شهید مدافع حرم که چهارم دی در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید، در تهران به زمین نشست و در معراج‌الشهدا بر دستان مردم شهیدپرور تهران تشییع شد. پیکر سردار شهید سید‌رضی موسوی پیش از انتقال به تهران در شهر نجف اشرف و در بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع) تشییع شده بود. در ادامه این مراسم، پیکر این شهید مدافع حرم بعد از تشییع در میدان آیینی امام‌حسین‌(ع) با حضور سردار اسماعیل قاآنی و جمعی از فرماندهان سپاه، در امامزاده صالح تجریش به خاک سپرده شد.

پیش از آن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح (پنج‌شنبه) با حضور در کنار پیکر سردار شهید سید‌رضی موسوی و قرائت فاتحه بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب با تسلیت به خانواده شهید و قدردانی از جهاد خستگی‌ناپذیر شهید سیدرضی موسوی برای این شهید هم‌نشینی با اوصیاء و اولیاء الهی و علو درجات مسئلت کردند. سردار سرتیپ سید‌رضی موسوی عصر روز دوشنبه 4 دی ماه در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه دمشق به شهادت رسید. به گزارش «ایسنا»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین روز پنج‌شنبه پس از قرائت فاتحه و اقامه نماز بر پیکر آن شهید سرافراز در جمع خانواده آن شهید خطاب به ایشان گفتند: خدا ان‌شاءالله درجاتش را عالی کند. خوشا به‌حالش، یک عمر زحمت و تلاش، آخرش هم جایزه شهادت پروردگار عالم! شما در اجر ایشان شریک هستید.

شهید سردار سیدرضی موسوی از مستشاران باسابقه و قدیمی نیروی قدس سپاه در سوریه و یار و همراه حاج قاسم سلیمانی بود که در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه فعالیت داشت. به گزارش «ایرنا»، در این مراسم مداح اهل بیت حاج مهدی رسولی مرثیه‌سرایی کرد و بعد از آن سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و زینب سلیمانی دختر حاج قاسم سلیمانی به سخنرانی پرداختند.

عملیات طوفان‌الاقصی کاملا فلسطینی بود

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر شهید سیدرضی موسوی، اظهار کرد: شهید موسوی در دفاع از نوامیس مسلمین، حیثیت و امنیت یک امت در سخت‌ترین شرایط و خطیرترین موقعیت‌ها مانند کوهی از آرامش ایستاد. به گزارش تسنیم، وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان روز چهارشنبه سخنگوی سپاه درخصوص عملیات طوفان‌الاقصی تاکید کرد: عملیات طوفان‌الاقصی کاملا فلسطینی بود که توسط خود فلسطینی‌ها طراحی و اجرا شد و هیچ گروه غیرفلسطینی در ایجاد این توفان عظیم و فلسطینی دخالتی نداشت و مساله کاملا فلسطینی بود چون دیروز از قول سخنگوی سپاه مطرح شد که عملیات طوفان‌الاقصی انتقام از شهادت حاج قاسم بود، می‌خواهم بگویم این دو موضوع از هم مستقلند، طوفان‌الاقصی مستقل از حرکت ما برای انتقام حاج قاسم است؛ انتقام حاج قاسم در فضای خاص خود صورت خواهد گرفت و در آنجا ما با عاملان و آمران شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس و همراهان آنان کار داریم.

به گزارش تسنیم، فرمانده‌کل سپاه گفت: سخنگوی سپاه به من گفت «قصدم از عبارتی که گفتم این بود که بگویم گرفتن انتقام حاج قاسم نتیجه این بود نه انگیزه آن.» بنابراین من رسما اعلام می‌کنم طوفان‌الاقصی کاملا فلسطینی بود و هست، فلسطین خود توانمند است و حماس و جهاد درون غزه سلاح تولید می‌کنند و پایان ندارد و هر شهیدی بر زمین می‌افتد ده‌ها جوان سلاح او را به دست می‌گیرند، در همان‌جا سلاح تولید می‌شود، آنها توانا هستند، صهیونیست‌ها جنگ را هرچه می‌خواهند ادامه دهند ما مطلعیم این مقاومت پایان ندارد آنچه پایان دارد تحمل و طاقت و توان رژیم صهیونیستی برای ادامه کار است.

وی افزود: ما در عمل خود صادقیم، ما یک نظام رسمی و مقتدریم؛ وقتی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را زدیم، گفتیم، وقتی تفنگدارانشان را دستگیر کردیم نشان دادیم، وقتی به عین‌الاسد حمله کردیم گفتیم، وقتی در اربیل خانه و لانه صهیونیست‌ها را منهدم کردیم، گفتیم. ما هر عملی انجام دهیم می‌گوییم و نمی‌ترسیم. فرمانده‌کل سپاه تصریح کرد: جبهه مقاومت اگرچه همه با هم اتصال اعتقادی دارند و هم‌آرمانند، در سطح راهبرد فصل مشترک‌های قدرتمندی دارند، اما هر رکن از جبهه مقاومت بر اساس هویت ملی خود هم عمل می‌کند. یک هویت مشترک وجود دارد به‌نام اسلام و جهان اسلام که این جبهه منفصل از لحاظ جغرافیایی را از لحاظ آرمانی و اعتقادی به هم متصل می‌کند، اما انصارالله یک هویت یمنی دارد و در سطح عملیات، خود تصمیم می‌گیرد و به ما ربطی ندارد، او مستقل است و صاحب اراده و راهبرد و قدرت است.

سلامی گفت: مقاومت در عراق یک هویت عراقی است در عین حالی که به جبهه مقاومت متصل و بخش مهمی از جبهه مقاومت است اما کاملا مستقل است خودش تصمیم می‌گیرد و خودش صاحب اراده است. در لبنان حزب‌الله همین‌گونه است. درست است که ما یک اتصال اعتقادی و آرمانی داریم اما حزب‌الله واقعا یک هویت لبنانی است و براساس مصالح ملت لبنان عمل می‌کند و البته در فضای جهان اسلام از مظلومان هم دفاع می‌کند. ما مسلمانیم و تا انتها در کنار مقاومت فلسطین می‌مانیم. فرمانده کل سپاه تاکید کرد: آن‌قدر به صهیونیست‌ها فشار آمده است که مجبور شدند سیدرضی را بزنند؛ این ناشی از فشار بیش از حدی است که از نظر روانی تعادل ذهنی صهیونیست‌ها را به هم زده است، ولی من اینجا اعلام می‌کنم که هرگز در برابر شهادت فرزندان این امت ساکت نخواهیم بود و انتقاممان همیشه سخت است، ولی انتقامی معادل شهادت سیدرضی چیزی جز ازاله رژیم صهیونیستی از صفحه وجودی نیست. امیدواریم به زودی خداوند به اذن خود، نام جعلی این رژیم را از صفحه جغرافیای سیاسی عالم با مجاهدت رزمندگان بزرگ فلسطینی حذف کند.

شهادت فرمانده زیرک

در ادامه زینب سلیمانی، دختر شهید سردار قاسم سلیمانی در مراسم تشییع پیکر شهید سیدرضی موسوی در میدان امام حسین تهران گفت: شهید موسوی پا به پای شهید حاج قاسم در سوریه حضور داشت و حاج قاسم او را فرماندهی زیرک می‌دانست. درست است که شهادت برای ما افتخار است، اما برای جبهه باطل جز ذلت نیست. به گزارش «ایسنا»، وی با بیان اینکه پیروزی خط مقاومت را از خداوند متعال خواهانم تاکید کرد: رهبران بزدل و ترسوی رژیم صهیونیستی بدانند که وجدان‌های بیدار در یک اعتقاد اشتراک نظر دارند که این رژیم جنایتکار است و هیچ راهی جز مبارزه با آن وجود ندارد.

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور نیز صبح روز پنج‌شنبه با حضور در مراسم تشییع شهید سید‌رضی موسوی گفت: مردم دنیا امروز جنایات استکبار جهانی با هدایت‌های آمریکا را می‌بیند و روز به روز نفرت مردمان آزادی‌خواه جهان از صهیونیسم بیشتر می‌شود. معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: خون این هم‌رزم شفیق شهید حاج قاسم سلیمانی که مجاهدت‌های فراوانی در حوزه مبارزه با تروریسم و داعش داشت، به زودی دامن جنایتکاران صهیونیست را خواهد گرفت و نابودی این رژیم منحوس امروز خواست مردم ایران و تمام آزادی‌خواهان جهان است.

--> اخبار مرتبط