یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

حقوقی و قضایی

حقوقی و قضایی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: همه نوزادان پسر که در 13 دی ماه امسال و همزمان با روز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی متولد می‌شوند و همنام با این سردار شهید باشند، خدمات شناسنامه‌ای رایگان دریافت می‌کنند.

وب‌گاه عصر ایران

در این ادعاها مطرح شده متهم از حق دسترسی به وکیل انتخابی محروم بوده، این در حالی است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد، وی در دادگاه وکیل تعیینی داشته و این ادعا که از حق دسترسی به وکیل انتخابی محروم بوده است، به هیچ عنوان صحت ندارد.

خبرگزاری تسنیم

رسانه‌های معاند ادعاهایی درباره پرونده "مهدی محمدی‌فرد"، از متهمان اغتشاشات در نوشهر مطرح کرده‌اند که قوه قضائیه توضیحاتی در این باره ارائه داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

خبرگزاری میزان نوشت: براساس دادنامه صادره، امارات و قرائن موجود در پرونده، اعترافات خود فرد و گزارش ضابطین حاکی از آن است که متهم در حلقه اول به عنوان لیدر در هدایت و رهبری اغتشاشگران نقش اصلی را داشته است.

خبرگزاری مهر

نخستین جشنواره فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری قالی ایران از سوی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مرکز ملی فرش ایران و پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم برگزار می‌شود.

خبرگزاری مهر

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ماجرای استیضاح شهردار تهران، گفت: دوست ندارم با اعضای شورای قبلی صحبتی داشته باشم. باید خودمان کار کنیم و نشان دهیم کار چیست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر آخرین اقدامات قوه قضاییه در پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی را تشریح کرد و گفت: 94 متهم پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی، آمریکایی و سه متهم اصلی ترامپ، پومپئو و مکنزی هستند.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه عرشه آنلاین

جزییات پرونده «مهدی محمدی‌فرد» متهم نوشهری از سوی قوه قضاییه اعلام شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر ورزش قانع نشده و بنابراین وزیر ورزش دومین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

هم‌میهن نوشت: او، یا آنها، در کانالی به نام گاندو اطلاعات خصوصی معترضان را منتشر می‌کنند. بعضی از دانشجویان دانشگاه حتی قصد داشتند از مدیران این کانال تلگرامی شکایت کنند، اما به آنها گفته شد: «شکایت از این کانال تلگرامی، ممکن است برای آنها تبعاتی داشته باشد»... کانالی به نام راسویاب، که علیه نهادهای نظارتی دانشگاه فعالیت می‌کند و آنان را با ادبیاتی تهدیدآمیز، مورد خطاب قرار می‌دهد....

وب‌گاه فرارو

کیادلیری در واکنش به اینکه با این دست‌درازی آیا احتمال خط‌خوردن نام جنگل‌های هیرکانی از فهرست یونسکو وجود دارد، می‌گوید: «این جنگل‌ها الان رفرنسی برای تمام دنیا هستند و برای بشریت مهم. وقتی تخریب ایجاد شود، می‌توانند ما را از فهرست خارج کنند، اما حفاظت از این جنگل‌ها باید مسئولیت اجتماعی خود ما باشد، نه اینکه به بهانه یونسکو از آن‌ها حفاظت کنیم.»

وب‌گاه عرشه آنلاین

یکی از نمایندگان سوال‌کننده از وزیر ورزش و جوانان در بخشی از صحبت‌های خود خطاب به حمید سجادی گفت: چرا یک بازیکن درجه چندم هلندی را می‌آورید که میلیاردها تومان هم به او می‌دهید اما از ایران می‌رود و به مردم جمهوری اسلامی ایران می‌گوید آنها صد سال از دنیا عقب هستند.

وب‌گاه منیبان

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه آخرین وضعیت پرونده ترور سردار سلیمانی را تشریح کرد و گفت: این پرونده 94 متهم از آمریکا دارد و نفرات اصلی آن ترامپ، پمپئو و مکنزی‌اند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

پسرم تحت عمل جراحی قرار گرفت و 11روز هم در بیمارستان بستری بود. او در مدتی که بستری بود، مشکل خاصی نداشت اما روز دوازدهم حالش بد شد. تلاش کادر درمان هم برای نجات او بی‌نتیجه بود و درنهایت پسرم فوت کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی اندکی کندتر از افراد روی زمین پیر می‌شوند.