شنبه 29 اردیبهشت 1403

حماس: صهیونیست ها از تهدید فلسطینیان با کرونا بپرهیزند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حماس: صهیونیست ها از تهدید فلسطینیان با کرونا بپرهیزند

تهران - ایرنا - «یحیی السنوار» رئیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین «حماس» رژیم صهیونیستی را از به خطر انداختن جان فلسطینیان در اثر ابتلا به ویروس کرونا برحذر داشت.

السنوار شب گذشته در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ماهواره ای «الاقصی» وابسته به حماس اظهار داشت: اگر مبتلایان به کرونا در غزه نتوانند نفس بکشند، ما نفس 6 میلیون اسراییلی را قطع خواهیم کرد.

السنوار که پیگیر وضعیت فوق العاده کرونا در نوار غزه است، خطاب به «نفتالی بینت» وزیر اطلاعات اسراییل گفت: ما هر آنچه را که بخواهیم به زور از شما خواهیم گرفت.

وی خطاب به بینت افزود: "ما نیازمند دستگاه های تنفس مصنوعی برای بیماران خود هستیم و آماده ایم تا تو را وادار به تامین این دستگاه ها کنیم و خواهی دید که توان انجام این کار را هم داریم".

وی ادامه داد: " از آنجایی که دریافتیم که قرنطینه خانگی کافی نیست، ظرف 48 ساعت گذشته 54 اتاق در بیمارستان «العزل» واقع در گذرگاه رفح با هزینه 130 هزار دلار مجهز کردیم".

السنوار خاطرنشان کرد: "البته ما نیازی به اعمال قانون منع آمد و شد و قرنطیه کردن شهرها نداریم".

دولت تشکیلات خودگردان فلسطین مستقر در رام الله شب گذشته با صدور بیانیه‌ای از مبتلا شدن 21 فلسطینی دیگر به کرونا خبر داد و بدین ترتیب شمار فلسطینیان مبتلا به کرونا به 155 نفر رسید. 143 نفر از این افراد ساکن کرانه باختری و 12 نفر مقیم نوار غزه هستند.

بیانیه مزبور خاطرنشان کرد: تمام مبتلایان جدید، کارگران فلسطینی هستند که به تازگی از اراضی اشغالی به کرانه باختری بازگشته‌اند.

شیوع ویروس کرونا «کووید 19» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.1487

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*