یک‌شنبه 15 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

خبرگزاری تسنیم

احمد هاشمی از پژوهشگران تاریخ انقلاب اسلامی نوشت: مورخ حقیقیِ انقلاب اسلامی همواره خود را در برابر جبهه‌ای وسیع می‌بیند که میمنه آن متحجرین مقدس‌مأب‌اند و میسره آن چپ‌زدگانِ والهِ شرق و قلب و سرِ آن، غرب‌زدگان لیبرال است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه اعتماد نوشت: از نمایندگان راه‌یافته به مجلس شورای اسلامی که این لایحه پرایراد اکنون در دست بررسی ایشان است انتظار می‌رود از ظرفیت نخبگان اقتصادی کشور برای تنظیم مجدد بودجه سال آینده با هدف رسیدن به بودجه برای مردم استفاده کنند.

وب‌گاه عصر ایران

عملکرد دولت معزز تا به اینجا نشان داده است که مجموعه دولت از اقتصاد به عنوان یک علم شناخته شده تاکنون استفاده موثری ننموده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

دلیل این افزایش بودجه‌های غیرضروری نهادهای فرهنگی در شرایطی که حقوق بازنشستگان با علم به تورم حداقل چهل درصدی سال آینده و چهل و پنج درصدی امروز، تنها بین حدود بیست درصد افزایش‌یافته است چیست؟

خبرگزاری دانا

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی گفت: شبهاتی که در رابطه با بودجه نهادهای نظامی و فرهنگی مطرح شده است، مغرضانه است و اعداد و ارقامی که می دهند هیچ پایه و اساسی ندارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه اعتماد نوشت: نگرانی نسبت به معیشت و زندگی روزمره، دغدغه این روزهای مردم ایران شده و به غیر از معدود یاران دولت مستقر، تقریبا به زحمت می‌توان کسی را یافت که مدافع عملکرد دولت سیزدهم باشد.

وب‌گاه عصر ایران

اگر طعنه‌های تند و سخنان محمد جواد اردشیر لاریجانی درباره «آقایی که با فوکو و لاکان صبحانه می‌خورد و از خشونت قدسی سخن می‌گوید» متوجه آیت‌الله سید مصطفی محقق‌داماد نیست، پس درباره کیست؟ او اگرچه در مصاحبه تازه نام نبرده اما از نشانه‌ها و نشانی‌هایی که داده پیداست منظور او کسی نمی تواند باشد جز محقق داماد و اگرچه این لحنی آشناست در ادبیات جواد لاریجانی ولی از دو نظر جای تعجب دارد: اول...

خبرگزاری تسنیم

نوبت نخست کنکور 1402 روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود؛ در این مطلب به 6 سوال اصلی داوطلبان درباره کنکور پاسخ داده شده است.

خبرگزاری تسنیم

تازه‌ترین کتاب رضا کشمیری با نام «سامورایی در میدان مین» با نگاهی به فراز و فرودهای زندگی اسماعیل زمانی، از جانبازان دفاع مقدس، از سوی نشر جمکران منتشر شد.

خبرگزاری مهر

رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی گفت: طی سالیان گذشته چندان که باید حق مرحوم دوانی ادا نشده و بسیاری از نقاط زندگی، اندیشه و افکارشان پنهان مانده و باید جلسات زیادی برایشان برگزار شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، به مناسبت روز تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی و شانزدهمین سالگشت ارتحال استاد علی دوانی، نشست تخصصی مورخ فرزانه به همت مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و مشارکت دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فارابی و مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا و با حضور و سخنرانی استاد محمد حسن رجبی، استاد محمد حسین رجبی...

خبرگزاری مهر

مشهد استاد حوزه و دانشگاه گفت: متأسفانه سلطه گران غربی این ارزش واقعی که مادری و تربیت فرزند است را از او گرفتند و مسئله تساوی را مطرح کردند و در واقع با این کار کلاه بر سر زن گذاشتند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی در مراسم میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در حوزه علمیه امام خمینی (ره) نجف، گفت: ما واقعا نسبت به شناخت ایشان و مقام و جایگاه ایشان عاجز هستیم؛ ما نمی توانیم مقام خلق قبل از خلق را بفهمیم و درک کنیم؛ الا اینکه سال های از محضر عرفا تلمذ کنیم که شاهد شمه ای از این حقیقت را درک کنیم. ما مهجور و محجوب هستیم و فهم ما نسبت...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون سراسری سال 1402 برای نخستین بار، در دو نوبت و فقط برای دروس اختصاصی و به صورت کاملا مجزا برگزار می‌شود. نوبت اول در روز‌های 29 و 30 دی ماه 1401 و نوبت دوم در روز‌های 14 و 15 تیرماه 1402 برگزار خواهد شد که برای هر دو آزمون ورودی، فقط یک پذیرش برای ورودی مهرماه 1402 در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان...