یک‌شنبه 15 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: آیت الله هاشمی گفت: جمهوری اسلامی از لحاظ ماهیت هیچ فرقی با حکومت اسلامی ندارد. ولی با توجه به مباحثی که در جامعه مطرح شد، بعضی ها می خواهند حکومت اسلامی را منهای جمهوریت قبول کنند. من می گویم این نمی شود. چون اگر در عالم واقع، فقیهی مشروعیت حکومت داشته باشد، تا مردم با آن فقیه بیعت و همکاری نکنند و رأی ندهند، به هیچ وجه نمی تواند تشکیل حکومت بدهد. اصلاً عملی نیست. بنابراین،...

خبرگزاری مهر

اهواز - قتل‌های ناموسی در حالی در عرف برخی افراد رایج شده که اصولاً در شریعت اسلام راهی برای برخورد با این موارد پیش بینی شده است و نیازی به این قبیل رفتارهای ظالمانه و خشن نیست.

وب‌گاه 55 آنلاین

در جلسه دادگاه متهمان حادثه تروریستی خانه اصفهان چه گذشت؟ در ادامه با ما همراه باشید

وب‌گاه گسترش

قوه قضاییه اعلام کرد احکام اولیه متهمین پرونده حادثه محله خانه اصفهان که منجر به شهادت 3 نفر از نیروهای مدافع امنیت شده بود صادر و 3 تن از متهمین شامل صالح میرهاشمی بلطاقی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی به اعدام محکوم شدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، 25 آبان ماه بود که بر اثر یک حمله مسلحانهی تروریستی در میدان نگهبانی محله خانه اصفهان، 3 مدافع امنیت به نام‌های محسن چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی به شهادت رسیدند. عوامل این حمله، با هماهنگی قبلی که با یکدیگر داشتند دست به اقدامات تروریستی زده و با کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ماموران اقدام به تیراندازی کردند در این عملیات تروریستی تعدادی از...

وب‌گاه مشرق نیوز

احکام اولیه متهمین پرونده حادثه تروریستی محله خانه اصفهان که منجر به شهادت 3 نفر از نیروهای مدافع امنیت شده بود صادر و 3 تن از متهمین به اعدام محکوم شدند.

خبرگزاری مهر

احکام اولیه متهمین پرونده حادثه تروریستی محله خانه اصفهان که منجر به شهادت 3 نفر از نیروهای مدافع امنیت شده بود صادر و 3 نفر از متهمین به اعدام محکوم شدند.

وب‌گاه عصر ایران

متهم گفت: من یک خشاب تیراندازی هوایی انجام دادم. به هیچ ماموری تیراندازی نکردم. اگر من یک خشاب تیر را به سمت ماموران می‌زدم که به جای سه نفر 50 مامور کشته می‌شد. اشتباه من فقط این بود که با اسلحه و با اصرار سعید یعقوبی تیراندازی هوایی انجام دادم.

وب‌گاه مشرق نیوز

مردم قم در پی انتشار مقاله توهین‌آمیز احمد رشیدی نسبت به امام خمینی (ره) در روزنامه اطلاعات، قیام کردند. زمینه‌ساز این قیام 3 طلبه حوزوی بودند که این روزنامه را نزد اساتید حوزه بردند.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه فرارو

به تازگی یک عکاس خبری بازداشت شده در حوادث اخیر اعلام کرده که در بخشی از حکم دادگاهش به پاکبانی محکوم شده است. یک فعال حقوق زنان هم در هفته گذشته در بخش مجازات‌های تکمیلی حکمش به ممنوعیت استفاده از تلفن همراه هوشمند محکوم شده.

وب‌گاه مشرق نیوز

در پی هتک حرمت اخیر نشریه صهیونیستی فرانسه به مقام مرجعیت و ولایت، فردا حوزویان و مردم ولایتمدار تهران در مقابل سفارت فرانسه تجمع می‌کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی صبح امروز در پایان درس خارج فقه با ابراز انزجار از هتک حرمت نشریه فرانسوی به مقدسات دینی و اهانت به رهبری انقلاب گفت: متأسفانه یکی از نشریات فرانسوی که سابقه‌ای سخیف و ید طولایی در اهانت به پیامبر اکرم (ص) و مقدسات اسلام و بزرگان دین دارد به بهانه اینکه مردم و نشریات ما آزادند، زشت‌ترین اعمال را در قالب کاریکاتور نسبت به بزرگان دین، رهبری، مراجع و مقدسات...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در پی انتشار کاریکاتور توهین آمیز نشریه شارلی ابدو فرانسه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد: بسم الله الرحمن الرحیم غرب و رژیم‌های سکولار گرچه در مقام ادعا، شعار حقوق بشر و آزادی سر می‌دهند؛ اما در حقیقت این دو ارزش و شعار را به اسارت در آورده‌اند و با تزویر و فریب، آن را به ابزاری جهت نیل به اهداف شیطانی خود قرار داده‌اند. در...