چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

شاید شما هم این روزها اخباری را درباره کاهش نرخ بیکاری برای اولین بار بعد از دهه‌ها تجربه افزایش این شاخص شنیده باشید؛ آیا این اخبار می‌تواند قابل استناد باشد؟

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود، گفت: ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

بررسی روند بازار خودرو حاکی از آن است که در معاملات یک هفته گذشته، قیمت خودروها 2 تا 30 میلیون تومان ارزان شد.

مشاهدات بازار حاکی از آن است که مرغ با چند نرخ به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت 24 امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

شرکت هواپیمایی آسمان با انجام برنامه‌ریزی های لازم برای پروازهای جایگزین و باتوجه به اولویت‌های اعلام شده، بدون دریافت هیچ هزینه اضافه نسبت به خدمت رسانی به مسافران پروازهای ابطال شده صبح جمعه و انتقال آنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقاصد پروازی اقدام می‌کند.

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تخصیص یا تمدید ثبت‌سفارش ارز نیمایی و ارز اشخاص از محل صادرات به شرط وجود منابع سیستمی در سقف منابع ارزی اعلامی به وزارتخانه‌های متبوع صورت می‌گیرد.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالاهای اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می شود.

باتوجه به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، بهای سکه در بازار داخل به رقم واقعی خود نزدیک تر شده و حباب آن کمی تخلیه شده است.

تورم نقطه به نقطه قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی به 47.6 درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل آن (45.8 درصد)، 1.8 واحد درصد افزایش داشته است.

شنیده می‌شود سیاست‌های پولی در سال جاری قرار است به سمت سیاست‌های انبساطی برای ایجاد رشد تولید تغییر جهت دهد. در دوسال‌ونیم گذشته سیاست‌های دولت عمدتاً بر محور کنترل تورم چرخید و همین امر باعث انقباضی شدن سیاست‌های پولی شد. در نتیجه سرعت رشد نقدینگی اندکی کُند شد و به زیر 25 درصد رسید. با وجود آنکه تمرکز دولت بر کنترل تورم قرار گرفت، در دوسال‌ونیم گذشته عملکرد خوبی به جا گذاشته نشد...

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات 8 تا 10 هزار خودروی برقی به کشور طی 3 ماه آینده خبر داد.

نمایندگان کارگری اعتقاد دارند سپردن تعیین دستمزد به مجلس، به صلاح کشور، مجلس و جامعه هدف نیست. نباید درباره موضوعی که مرتبط با حوزه سه‌جانبه‌گرایی است، به صورت حاکمیتی و در یکی از قوا تصمیم گیری شود.

یک خانه کلنگی در شریف‌آباد تهران با متراژ 185 متر به قیمت دو میلیارد و 170 میلیون تومان معامله می‌شود.

حداقل و حداکثر مزد و حقوق قابل پرداخت به کارگران و کارمندان طبق قوانین موجود تعیین می‌شود و البته استثناهایی هم برای دریافت خارج از این قاعده وجود دارد.

بخش دوم لایحه بودجه 1403 که از جمله مهم‌ترین نکات آن افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش درآمدهای نفتی است، نوزدهم فروردین در مجلس اعلام وصول شد و پیش‌بینی می‌شود تکلیف بخش دوم لایحه بودجه سال جاری تا اواسط اردیبهشت‌ماه در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.